Forum > Demolåtar

MaxB & Mika - Scared Of Loving You mp3 - nu även musikvideo

<< < (2/11) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 21.04.2015, 10:31:09 ---Fin låt Max! Riktigt snyggt vid "I know you know..."!
Tycker inte du ska hålla ut så länge på "...loving you" och "...we're apart".
Möjligen kören, men inte leadsången med samma styrka, i så fall avklingande.
Fint, klart ljud på instrumenten. Sången kanske lite vass...
Ser fram emot duetten med Mika!
/Asti

--- Slut citat ---

Du syftar troligen på den med uppåtgående melodi, som hon ska sjunga. Den känns bra.
Kortar kanske ner på de du tipsar om eller... så ska fler instrument pumpa på i den passagen, så det blir ett mastodontiskt tryck, innan det blir väldigt lugnt, i början av nästa vers. Det är så jag tänkt mig men då gäller det att rösten är stark och pallar trycket i passagen.
Sången vass, vad kan det bero på - vet inte? Signalväg: Röde NT1 -> en micpreamp (som jag alltid har inställd på samma sätt) -> ingen överstyrning in i datorn eller Cubase -> inga speciella inserts -> stereowidener och reverb som send på sångspåret.
Imorse lyssnade Mika på den för första gången och hon har fått texten som det ser ut hittills. Hon vill sjunga på den.

Burnin_Sven:
Bara piano skulle också funka bra och kanske i två fyra

MaxB:

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 21.04.2015, 15:15:34 ---Bara piano skulle också funka bra och kanske i två fyra

--- Slut citat ---

Förklara tydligare vad du syftar på. Jag kan inte tolka det hur du menar med det korta tipset.
Menar du genom hela låten att ackord spelas på 2 och 4 i varje takt.
Och vad menar du i så fall med "bara"?

Roffe H:
Spännande, här ska du visa munspels-sound och så blir det en låt, så det kan gå. Bra idé och låt...lite mer tempo kanske och jag håller med Asti om att inte hålla ut... :D
/Roffe H

Alatar:
Fin låt det här.
Skall bli intressant att se, hur den blir med Mika.
Fast den är fin redan som den är.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion