Forum > Demolåtar
MaxB & Mika - Scared Of Loving You mp3 - nu även musikvideo
Asti:
Nu låter det bättre med synkningen med trummorna!
90 bpm funkar också bättre!
Avsnittet:
I wanna tell you something - tell you the way it is
The more I fall for you - the more afraid I get
I know you know - what life has put me through
I know you know - I'm scared of loving you
är jättefint och speciellt de två sista raderna är bland det bästa
jag hört från dig! Men i just detta avsnittet tycker jag cymbalerna(maraccas?)
är lite för stark. Blir det förresten någon kvinnlig sång? Tycker inte det behövs.
Funkar utmärkt så här!
/Asti
Roffe H:
Låten blir bara bättre och växer, munspelet och sången är kanon, tycker också att din sång räcker bra. Inte dansband för mig, snarare en doft av "Heart of gold". :D
Roffe H
MaxB:
--- Citat från: MOMA skrivet 21.05.2015, 13:18:13 ---Innerligt - det är första känslan. Munspelet, leaden är klockrena! Sedan kommer körerna och lyfter det hela ännu ett steg - där är en skön melankoli som tar. Jag får en sinnebild av en sommarkväll på utescenen på Mosebacke - skulle sitta fint med "Scared..." just där just då!
--- Slut citat ---
Kul grejer du skriver- det gör mig glad. Skulle vara härligt att ta på gitarren och börja sjunga där på terrassen och ha ett band bakom ryggen som självklart kan låten och backar upp. Skulle också vilja vara där just då.
--- Citat från: Asti skrivet 21.05.2015, 13:37:19 ---Nu låter det bättre med synkningen med trummorna!
90 bpm funkar också bättre!
Avsnittet:
I wanna tell you something - tell you the way it is
The more I fall for you - the more afraid I get
I know you know - what life has put me through
I know you know - I'm scared of loving you
är jättefint och speciellt de två sista raderna är bland det bästa
jag hört från dig! Men i just detta avsnittet tycker jag cymbalerna(maraccas?)
är lite för stark. Blir det förresten någon kvinnlig sång? Tycker inte det behövs.
Funkar utmärkt så här!
/Asti
--- Slut citat ---
Mer underbar läsning, ja trummisen Sverker, har samma synpunkter som du, för mkt oh eller för mkt reverb på over head mikrofon. Jag tycker också att låten fungerar med enbart min röst men hoppas Mika bjuder på sin stämma i dramat men det är först efter skolavslutningenhon har tid.
...
Hon vill vara med. Gäller bara att hinna.
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.05.2015, 15:39:13 ---Låten blir bara bättre och växer, munspelet och sången är kanon, tycker också att din sång räcker bra. Inte dansband för mig, snarare en doft av "Heart of gold". :D
Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe. Tänk om man var en arbetsfri senior och kunde leka ännu mer med det här...
Men man kanske ändå inte har tid över då?
zorrow:
Bra! Härligt att munspelet slapp dist. Överhänget eller vad det är vid 140 är för diskantigt och kanske för högt. Skulle också vilja ha upp de underbara körerna lite i mixen. Bra låt! Riktigt bra mot slutet med harmonisång. Kanske lite mer reverb där? Svår balansgång...
Eddi:
Hade tidigare dömt ut den som dansband men men lyssnade med nya perspektiv och jo den håller hyfsat bra ändå - förutom att jag saknar Mika då så måste jag säga att jag gillar det avskalade mot slutet mycket :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida