Forum > Demolåtar

MaxB & Mika - Scared Of Loving You mp3 - nu även musikvideo

<< < (3/11) > >>

Burnin_Sven:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.04.2015, 15:33:25 ---
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 21.04.2015, 15:15:34 ---Bara piano skulle också funka bra och kanske i två fyra

--- Slut citat ---

Förklara tydligare vad du syftar på. Jag kan inte tolka det hur du menar med det korta tipset.
Menar du genom hela låten att ackord spelas på 2 och 4 i varje takt.
Och vad menar du i så fall med "bara"?

--- Slut citat ---

Ska lyssna lite mera och se om jag kan vara lite mera utförlig men med bara menar jag med bara piano som komp. Det låter som att den kanske ska räknas i och en två och en två osv men givetvis inte statiskt utan mera på melodin. Kanske någon av pianisterna här kunde testa. Sånginsatsen behöver inte ändras den är hundra men den kanske måste anpassas till ett snabbare tempo. Men det är en annan sak i övrigt är den i princip färdig enligt mitt öra. Eventuellt om det sker ändringar i texten så kanske det blir tvunget att ändra nåt not värde här och där.

Dividend:
SNyggt munspel, lite Dylan. Max du kan fråga mig om grammatiska brister i engelska texter ;) Men bättre Rikki får jobba än jag, förstås.

Går oftast väldigt snabbt dock.

Gillar låten, men den säger mig inte så mycket (musiken). Texten var milt evokativ och sångmelodin helt adekvat. :)

Marsall:
blir fin när den här när du fått alla delar på plats.. :) själv vill jag ha rak fyrtakt på trummorna ..tycker bas o trumma stör sången nu ibland ..rakare bas inte så studdsig som nu (behöver inte vara pumpande ..bara rak efter takten )..ånyo för sångens bästa  ;).. Men keep going your good work!  :)

MaxB:
Nya versionen i trådhuvudet är snabbare och saknar än så länge en av kompgitarrerna och saknar dessutom körerna som fanns i den långsammare versionen. Och Mika saknas!  B)
Men progressen finns. 

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.04.2015, 18:45:55 ---Spännande, här ska du visa munspels-sound och så blir det en låt, så det kan gå. Bra idé och låt...lite mer tempo kanske och jag håller med Asti om att inte hålla ut... :D

--- Slut citat ---

I nya verren har den ökat från 80 till 90 bpm 

--- Citat från: Alatar skrivet 21.04.2015, 22:16:24 ---Fin låt det här. Skall bli intressant att se, hur den blir med Mika. Fast den är fin redan som den är.

--- Slut citat ---

Mika har inte kommit in på banan ännu.

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 21.04.2015, 23:28:49 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.04.2015, 15:33:25 ---
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 21.04.2015, 15:15:34 ---Bara piano skulle också funka bra och kanske i två fyra

--- Slut citat ---

Förklara gärna tydligare vad du syftar på. Jag kan inte riktigt tolka hur du menar men är nyfiken.
Menar du genom hela låten att ackord spelas på 2 och 4 i varje takt.
Och vad menar du i så fall med "bara"?

--- Slut citat ---

Ska lyssna lite mera och se om jag kan vara lite mera utförlig men med bara menar jag med bara piano som komp. Det låter som att den kanske ska räknas i och en två och en två osv men givetvis inte statiskt utan mera på melodin. Kanske någon av pianisterna här kunde testa. Sånginsatsen behöver inte ändras den är hundra men den kanske måste anpassas till ett snabbare tempo. Men det är en annan sak i övrigt är den i princip färdig enligt mitt öra. Eventuellt om det sker ändringar i texten så kanske det blir tvunget att ändra nåt not värde här och där.

--- Slut citat ---

Avvaktar vad du syftar på. Skoj att du och fler tipsar om rakare bas och trummor. Även en trummis har på annat håll tipsat om det -> för att få mer sväng! Det är ett nytt sätt att tänka för mig, så tack för tipset på vägen! Vill än så länge hålla låten utan för många instrument, så pianot får stå utanför, så länge...

--- Citat från: Dividend skrivet 22.04.2015, 12:03:21 ---Snyggt munspel, lite Dylan. Max du kan fråga mig om grammatiska brister i engelska texter ;) Men bättre Rikki får jobba än jag, förstås. Går oftast väldigt snabbt dock. Gillar låten, men den säger mig inte så mycket (musiken). Texten var milt evokativ och sångmelodin helt adekvat. :)

--- Slut citat ---

Dylan kan inte spela munspel!  :ph34r:   :P
Men i nya versionen har jag inte använt fuzzen på munspelet ännu. Tack för möjlig hjälp med engelskan. Rikki är outstanding på flera sätt men upptagen ibland. En adekvat sångmelodi är gott nog för mig!

--- Citat från: Marsall skrivet 23.04.2015, 14:31:48 ---blir fin när den här när du fått alla delar på plats.. :) själv vill jag ha rak fyrtakt på trummorna ..tycker bas o trumma stör sången nu ibland ..rakare bas inte så studdsig som nu (behöver inte vara pumpande ..bara rak efter takten )..ånyo för sångens bästa  ;).. Men keep going your good work!  :)

--- Slut citat ---

Du föreslår också rakare spel på trummor och bas. Tack för att ni lär mig nya grejer!

bjurte:
Jag tror jag förstår vad din Fru menar.. B)
Väldigt mycket Dansband/Cöntry över denne, inte riktigt Bjurtes pöse..
Ljudet är lite platt/Mid:igt men jag läste att det var gitarrer och körer 'tillfälligt' bortplockade, så det blir väl mer fylligt när allt
kommer på plats.
PS. Munspelet hör jag knappt, ska det vara så ??

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion