Forum > Demolåtar

Boscorelli - You are the love

<< < (2/5) > >>

Wernborg:
Cool röst. Låten som sådan låter som en rocklåt förklädd i elektroniska kläder.

Riktigt bra attityd i rösten ja. Vore kul att höra mer.

Marsall:

--- Citat från: Boscorelli skrivet 20.04.2015, 14:56:18 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 20.04.2015, 10:23:15 ---kan nog hålla med dom du fått comments av tidigare..saknar beatet mer tryck i ljudbild o skulle vilja ha en mer dansbeatbas som mullrar på ..Sången lixom får inte nåt beat att bita i ..nu låter det som om den inte riktigt passar in" faktiskt .. :unsure: Men får du till lite mer beat o groove i ljudbilden så blir det en helt annan visa..så beat on" :D

--- Slut citat ---

Ok tack. Nått att definitivt försöka få till. Men tror du att låten skulle funka om det 'bara' handlade om det?

--- Slut citat ---

absolut skulle den hålla med det jag nämnde ..o det skulle även passa med ett litet rockgurariff solo typ vid..218- (Mikael jacksson lånade väl in SLASH från guns and roses" Vart ju cool som bara den den låten ..Klart en av mikaels bästa i mitt tycke!  B) :D Sen vid 113 tappar den lite fart i kompet så mer beats tycker jag ..Sångaren/ Du kanske? får jobba lite i det tomma intet lixom ..Starten i låten med det eftyerföljande lugnare passar handsken men sen tappar beatet kraft som sagt med jämna mellanrum .. MEN låten håller fint om du jobbar upp den mer ..Hoppas jag inte yrat för mycket nu  :(..Beat on" :)

Boscorelli:
Nej det är inte jag som sjunger. Det är en ung kille från USA. Jag hörde hans röst och frågade om han ville tolka min låt och det ville han.

Jag är ingen sångare. Men jag sjöng på den första versionen/idén och sedan gjorde han sin tolkning.

Nedan den första idén. Inte mixad och med min sång. Jag vet inte ens om något hörs? :D

Jag tycker att han har tillfört en hel del till den version som är postad högst upp i tråden. Till min förvåning så sjöng han där trumpeten spelar och det var aldrig tanken men jag tyckte att det var en rätt bra idé så jag ersatte trumpeten med hans röst.

Tack för de tankar och ideér som ni delat med er av.

Asti:
Kan inte så mycket om den här musikstilen, men tycker det är ett fräckt arr!
Din egen röst funkar bra, men dra gärna ner på reverbet.
/Asti

Boscorelli:

--- Citat från: Asti skrivet 20.04.2015, 20:55:51 ---Din egen röst funkar bra, men dra gärna ner på reverbet.
/Asti

--- Slut citat ---

Amatörtrygghet att gömma sig bakom.  Jag vet. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion