Forum > Demolåtar

Boscorelli - You are the love

<< < (4/5) > >>

stajo:
gillade rösten och attityden i låten.

det är något med arret som gör att det låter stampigt, typ basen kanske. Det är ju ok och passar bra under vissa delar men jag saknar partier av annorlunda karaktär.

Det är lite som att springa i trappor, man tar korta steg, snabbt. Jag saknar de partierna där man springer lätt och det lutar lite utför, kanske genom att förändra trummorna lite och basen inte går på varje 8-del?

bara lite tankar ;)

Dividend:
Attityd i rösten. Bra dänga.
Kan hålla med om partier som avlöser som stajo väl menade, som bygger på det föreliggande men drar det i något annan riktning. Soundmässigt. Men helst då utan att mjäka till det. :)

Det är en bra låt.

bjurte:
Som sagt, riktigt skön röst med bra tryck..
2 Ackord/bastoner kan räcka långt, men då behövs ett mer spännande arr, det måste hända säker runtomkring..
Och framför allt ett stadigt och tungt beat.. Men låten har helt klart potential.. Jobba på.. ;)

mahan:
Tjou B!
Lyssnar på versionen i trådbörjan och tycker det finns potential för nåt större här. Grabben som sjunger har det där "something" i sin röst och sättet han sjunger på som tilltalar.
Mixen kunde lite fixas på så att denna "reggaedance" låt fläskar på sig mer, och så att den funkar på disco med 10000W amps subbare som baddar på.
Tänkte testa med en snabb mastring men kunde inte ladda ner låten. Lite mer kompressor på utgången och dra ner på reverben så att det inte grötar till sig.

Bra jobbat annars!

h.   johan

Boscorelli:
Det här blev så långt vi kom med den här låten tror jag. Det är inte jag som har mixat låten men jag undrar ändå vad ni tycker om mixen? Genom att fråga andra kan man lära sig något nytt. :)

https://soundcloud.com/och-och-och/you-are-the-love-feat-joe-kendrick

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion