Forum > Demolåtar

Boscorelli - You are the love

<< < (3/5) > >>

MaxB:
Roligt! Bra grund utgå från. Jag skulle vilja höra tunga trummor och en stadig bas som håller med trummorna hela vägen. Grabbens sångröst är suverän. Din gömmer du så den har jag inte koll på.

Editera gärna "Ämne:" i ditt första inlägg så att rubriken berättar vem som lagt upp låten.

Boscorelli - You are the love

Kolla via ett PM med Perowitch, på kontrollrummet om han kan 'slänga ihop' tunga trummor och kanske fler ljud till den här, tror det skulle bli intressant.

Eddi:
Intressant röst du har hittat over there riktigt bra. Låten i sig är bra men lite långtråkig det måste hända mer grejer kanske några nya stick och trummorna kan bli bra mycket bättre som sagt kolla med Perowitch men hitta på sticken först.

Boscorelli:
Tack för feedbacken.

Nedan den version som jag arbetar på just nu men där jag undrar om jag inte har gått åt håll?

Bry er inte om mixning för det är ingenting jag kan. Jag har inte lagt någon energi på det. Ber alltid någon annan om hjälp. Tänker mer på sånguppbyggnad och utvecklingen som låten haft sedan den version som postades överst. Nya instrument har tillkommit.

Edit: Det var en kass version som togs bort.

'Na na na' delen är borta men funderar på om inte den borde hamna i breaket istället för synthen elller som ett outro. Joe kommer att sjunga om låten.

MaxB:
Här fungerar det inte så bra för att han inte sjunger i synk med kompet eller tvärtom, kompet inte är rytmiskt i synk med honom. Därför blir det segt och konstigt, sliter och drar. Han är ofta före eller snarare att kompet är efter.
Om det beror på att det är lång attacktid på instrumenten vet jag inte - men det är en bidragande orsak.

Boscorelli:
Du har rätt en helt hopplös version. Tar bort den.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion