Forum > Färdiga produktioner

Asti - Only a minute away (klar)

<< < (2/4) > >>

Eddi:
Jag gillar låten mycket och visst finns det ett igenkänningsmoment  :lol: ungefär hela låten typ. Fixa bra trumpeter eller annat blås - är lite osäker på om blåset har rätt toner för övrigt.

Roffe H:
Tycker också att mixen är ok och att du ska vräka på med allt du har...det kan väl vara kul ibland. Fin låt!  :D
/Roffe H

Marsall:
Det kan ju ha missförståtts lite det jag sa? Jag förtydliga vilket fall som helst  :) Såklart det skall vräkas på.. Mee  like!! B)  :D Meen det jag menade var att inte dubblera sången på alla verserna.. Nån skruv på nåt ord kanske.?. Men såklart det skall va krut i sången för det. :)
Rock on ini kaklet.. Kan ju ha en version för eget bruk !o i jämförelsesyfte

Asti:
Eddi - Fattar inte vad det finns att kännas igen här!  :rolleyes:
         Jag får nog efterlysa bättre trumpetljud här på KR....
         Men kul att du gillar låten!
Roffe H - Skönt med ditt vräkningsbesked!  :) Ibland gäller "more is blessed"!
              Också skönt att höra att mixen funkar!
Marsall - I första verserna är ju andrastämman bara med lite då och då, men du
             kanske tycker det är för mycket där också? I sista versen är ju andrastämman
             däremot med hela tiden. Sedan gäller det ju att välja rätt kakel... :unsure: B)
             Jovisst kan man ju ha flera versioner!

Tack för era kommentarer och tips!
Finns det möjligen någon på KR som skulle vilja bidra med ett bra trumpetljud till låten?
/Asti

Dividend:
Jag har en bra solist-trumpet (flera st alternativ) du kan "låna". Ge mig midin bara. Den du har spelar ett crescendo för varje not, nästan.

Jag gillar låten. Svänger, 60-talsvis. Bra sjunget som vanligt. Kanske skulle du ha ett horn istället (`?).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion