Forum > Färdiga produktioner
Asti - Only a minute away (klar)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.04.2015, 12:40:11 ---Jag har en bra solist-trumpet (flera st alternativ) du kan "låna". Ge mig midin bara. Den du har spelar ett crescendo för varje not, nästan.
Jag gillar låten. Svänger, 60-talsvis. Bra sjunget som vanligt. Kanske skulle du ha ett horn istället (`?).
--- Slut citat ---
Toppen Per!
Jag har skickat midi-filen till din gmail!
Kul dessutom att du gillar låten! :)
Jag har testat olika mässingblås, bl.a. horn, men fastnade för trumpeten (det som lät minst dåligt). :rolleyes:
Tycker du horn funkar bättre får du gärna ta det i stället.
Tack på förhand och tack för din feedback!
/Asti
MaxB:
Den här har jag ju lyssnat på tidigare men tydligen inte skrivit något.
Gillar låten och storyn
bjurte:
Jasså du har anlitat Sergeant Peppar och hans 'Ensamma hjärtans Band' som kompmusiker, Kungligt... :D
'Did'nt have the talent' sjungs det, PYTTSAN !! Lögn och förbannad dikt.. :angry:
Superbra och soundriktig vill jag påstå...
Hälsa Sergeanten.. ;)
Asti:
MaxB - Roligt att du gillar låten! Storyn är som sagt självironisk och förhoppningsvis även lite insiktsfull! :)
Vårt band var aldrig nära berömmelse. Vi lät för jäkligt om man ska vara ärlig. :P
Något skivkontrakt var vi heller aldrig i närheten av. Spelade mest covers.
Däremot var det ju en otroligt spännande tid, där man kände/trodde att allt var möjligt.
Och dom små "gager" man fick räckte ungefär till avbetalningar på förstärkare.
bjurte - Jo, det blir oftast sneglingar åt Beatles-hållet när jag tittar bakåt. :)
Det är säkerligen dom som satt mest spår i min musikaliska "uppfostran".
Visserligen krävdes det inte särskilt mycket talangmässigt på den tiden för att få en "hit",
men bandet måste ändå på något sätt sticka ut och ha hyfsad sång. Och det saknade vi.
Jättekul att du tycker låten är bra och soundriktig! Ska absolut hälsa sergeanten! Det blir rapport på det här! :)
Tack för era kommentarer! Hoppas på att inom kort få ordning på trumpetljudet with a Little help from my friends. :)
/Asti
Asti:
Nu har jag fått hjälp av Dividend med ett snyggare trumpetljud!
Har även sänkt sången på några ställen. Funkar nivåerna nu?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida