Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Snurrar runt!

(1/4) > >>

Gurano:
Uppdaterad 10/5 2015
Nu har det blivit lite sång på denna. Vi tar gärna emot era tankar till förbättring!

Sättning
Gura - Gurano
Bas - Gurano
Trumma - Gurano
Synth - Gurano
Leadsång - Marsall
Körer - Marsall

Text
Ho ho - jag kan inte komma ner.
Ho ho - vad var det som gick fel.
Ho ho - kan någon hjälpa mig ner.

Allting snurrar runt, ja som på Gröna Lund.
Ser skansen och dess djur som sitter i sin bur.
Ja allting är upp och ner - ner är upp och upp är ner.
Snälla kan nån hissa mig ner.

Känner så starkt likt flugan på väggen. Söker fast mark under mina fötter.
Mobilen ringer, vem kan det vara. Hyran är betald men jag orkar inte svarar.

Ho ho - Jag kan inte komma ner.
Ho ho - Vad var det som gick fel.
Ho ho - kan någon hjälpa mig ner.

Allting snurrar runt, ja som på Gröna Lund.
Ser skansen och dess djur som sitter i sin bur.
Ja allting är upp och ner - ner är upp och upp är ner.
Snälla kan nån hissa mig ner.

Känner så starkt likt flugan på väggen. Söker fast mark under mina fötter.
Mobilen ringer, vem kan det vara. Hyran är betald men jag orkar inte svara.

Ho ho 
Ho ho ho
Ho ho 
Ho ho ho
Ho ho 
Ho ho ho Ho ho ho

Allting snurrar runt och jag hänger upp och ner.
Allting snurrar runt, men nu vill jag inget mer.
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/SnurrarRunt3.mp3[/mp3]
/Gurano
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dyngförkyld och hör dåligt men ändå greppade jag instrumenten. Troligen är alla nivåer käpprätt åt hel... fel, så jag tar tacksamt emot tips.
Vill man bidra i låtidén så är man välkommen men PMa mig i så fall.

Jag kan höra en orgel i låten utifall någon vill, men även sång hör jag ... eller annat - men det kan ju vara mitt mosiga huvud som spökar.

/Gurano

MaxB:
Ingenting kan stoppa oss från att göra musik. Så du rockar på trots dyngförkylning.
Det är bra. Såväl orgel som sång blir bra här. Själv fortsätter jag med en ballad som jag började med i mitten av förra veckan.

Rock in rock on!

Eddi:
Skönt drag - jag kan höra Mick Jagger på sång - men det blir väl svårt att få till :D

Asti:
Fint "rockljud" i gitarren!
Skulle dock vilja ha lite mer tryck/tyngd i trummorna alternativt sänk gitarren något.
I samband med något ackord låter gitarren lite ostämd...
Som Eddi var inne på så skulle en rockröst a la Mick Jagger passa perfekt här!  :)
/Asti

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.04.2015, 12:48:16 ---Ingenting kan stoppa oss från att göra musik. Så du rockar på trots dyngförkylning.
Det är bra. Såväl orgel som sång blir bra här. Själv fortsätter jag med en ballad som jag började med i mitten av förra veckan.

Rock in rock on!

--- Slut citat ---
Så e de - inget stoppar musicerandet . men förkylningen gör nog så att jag inte hör så bra helt enkelt :D

--- Citat från: Eddi skrivet 19.04.2015, 14:24:44 ---Skönt drag - jag kan höra Mick Jagger på sång - men det blir väl svårt att få till :D

--- Slut citat ---
Får väl slå en signal till Mick  :lol:

--- Citat från: Asti skrivet 19.04.2015, 19:17:57 ---Fint "rockljud" i gitarren!
Skulle dock vilja ha lite mer tryck/tyngd i trummorna alternativt sänk gitarren något.
I samband med något ackord låter gitarren lite ostämd...
Som Eddi var inne på så skulle en rockröst a la Mick Jagger passa perfekt här!  :)
/Asti

--- Slut citat ---
Jo så e de - några suringar finns. Har tagit gort några av dem nu tror jag, men några kanske kvarstår.

Har nu lagt upp en ny verre med lite taktfix, surfix, lite mer mejslad bas i ljudbilden och något högre trummor

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion