Forum > Färdiga produktioner

Goat Shrine - Assassino in una mascherina nera (Killer in a black mask)

<< < (2/3) > >>

tsmalmbe:

--- Citat från: Goat Shrine skrivet 02.09.2007, 22:01:31 ---Jag som älskar den där virveln :D. Hur är mixen obalanserad förresten? Menar du ljudnivåerna, eller mer med tanke på EQ och sånt? Jag har inga studio monitorer, så jag har lite svårt att mixa rätt.

Jag ska skriva texten nu de närmaste dagarna, så jag vet inte riktigt hur sången ska arrangeras. Jag vet bara att det inte ska vara growl och att riffet som börjar ca 02:15 är versriffet.

--- Slut citat ---

Virveln, ja virveln är OK, men konstigt mixad i sammanhanget. Så för att få din uppmärksamhet på den, så kläckte jag ur mig ordet hata. Nåväl, mission accomplished :). Kill your darlings, ta ner nivån, lägg lite reverb (inte powerballadsreverb!).

Mixen då. Ibland är problemet att allting grötar ihop sig, men nu är det helt tvärtom. Instrumenten flyter inte in i varann, de spelar inte med varandra, och de låter som om alla orkestermedelmmar spelat in i olika utrymmen, med olika motiv, och olika låtar. Jag tippar på att nivåerna gör en hel del, och det kallar jag nu alltså obalans. De separata spåren borde jobba med varann, inte mot varann. Kompressorer, använda på rätt sätt brukar göra underverk.

Dividend:
Ok, lyssnar först nu, när den redan är klar (förutom sång då). Mycket välspelat, andra minuten känns genomtänkt, anar jag Morbid Angel-influenser (  :blink: gitarrerna är skruvade åt det hållet, lite Covenant över det, eller Blessed). Grymt fan! (Iofs hur kan man spela DM utan att ha Morbid angel som influens.)... Bra uppbyggnad före fjärde minuter. Wunderbaum... Förväntade mig något grymmare där vid 4, men det var nog bara för att du sa det. Sen lite God of emptiness-stuk, skitbra...

Som sagt jävligt fint hantverk!

Den här låten har dock grymmare riff:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=754.msg12060;topicseen#msg12060

Goat Shrine:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.09.2007, 07:52:03 ---Ok, lyssnar först nu, när den redan är klar (förutom sång då). Mycket välspelat, andra minuten känns genomtänkt, anar jag Morbid Angel-influenser (  :blink: gitarrerna är skruvade åt det hållet, lite Covenant över det, eller Blessed). Grymt fan! (Iofs hur kan man spela DM utan att ha Morbid angel som influens.)... Bra uppbyggnad före fjärde minuter. Wunderbaum... Förväntade mig något grymmare där vid 4, men det var nog bara för att du sa det. Sen lite God of emptiness-stuk, skitbra...

Som sagt jävligt fint hantverk!

Den här låten har dock grymmare riff:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=754.msg12060;topicseen#msg12060

--- Slut citat ---

Jo, det är väl lite Morbid Angel-influenser i mycket av det jag gör, även om det jag spelar inte är death metal. Versriffet är det dock mer Unleashed-stuk på. Man kanske kan höra lite Entombed också, vad vet jag? Kul att du tyckte om låten!

:D Vodka for Satan! Du har rätt, riffen i din klassiker är grymmare. Men jag trodde den hade blivit totalförbjuden nu, efter vad som hände när tusentals fans i Dortmund försökte sjunga med i texten och råkade gurgla upp lungorna :P

Goat Shrine:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 02.09.2007, 23:43:21 ---
--- Citat från: Goat Shrine skrivet 02.09.2007, 22:01:31 ---Jag som älskar den där virveln :D. Hur är mixen obalanserad förresten? Menar du ljudnivåerna, eller mer med tanke på EQ och sånt? Jag har inga studio monitorer, så jag har lite svårt att mixa rätt.

Jag ska skriva texten nu de närmaste dagarna, så jag vet inte riktigt hur sången ska arrangeras. Jag vet bara att det inte ska vara growl och att riffet som börjar ca 02:15 är versriffet.

--- Slut citat ---

Virveln, ja virveln är OK, men konstigt mixad i sammanhanget. Så för att få din uppmärksamhet på den, så kläckte jag ur mig ordet hata. Nåväl, mission accomplished :). Kill your darlings, ta ner nivån, lägg lite reverb (inte powerballadsreverb!).

Mixen då. Ibland är problemet att allting grötar ihop sig, men nu är det helt tvärtom. Instrumenten flyter inte in i varann, de spelar inte med varandra, och de låter som om alla orkestermedelmmar spelat in i olika utrymmen, med olika motiv, och olika låtar. Jag tippar på att nivåerna gör en hel del, och det kallar jag nu alltså obalans. De separata spåren borde jobba med varann, inte mot varann. Kompressorer, använda på rätt sätt brukar göra underverk.

--- Slut citat ---

Ja, ska se över nivåer. Obalansen du nämner måste troligtvis ha att göra med nivåerna, för själva liret i låten är "tight like a man's anus" :P

Dividend:

--- Citat från: Goat Shrine skrivet 03.09.2007, 13:07:51 ---
Jo, det är väl lite Morbid Angel-influenser i mycket av det jag gör, även om det jag spelar inte är death metal. Versriffet är det dock mer Unleashed-stuk på. Man kanske kan höra lite Entombed också, vad vet jag? Kul att du tyckte om låten!

--- Slut citat ---

Jo, entombed finns där, unleashed i versen? Kan nog stämma.....

--- Citera --- :D Vodka for Satan! Du har rätt, riffen i din klassiker är grymmare. Men jag trodde den hade blivit totalförbjuden nu, efter vad som hände när tusentals fans i Dortmund försökte sjunga med i texten och råkade gurgla upp lungorna :P

--- Slut citat ---

Höhö  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion