Forum > Färdiga produktioner

Goat Shrine - Assassino in una mascherina nera (Killer in a black mask)

(1/3) > >>

Goat Shrine:
LÅTNAMN:Assassino in una mascherina nera (Killer in a black mask)
ARTIST/GRUPP: Goat Shrine
GENRE: Metal
LÅTLÄNGD: 06:20
KOMPOSITÖR: S. Wallin
PRODUCENT: S. Wallin
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Nu är jag klar med hela låten förutom sång, men det får jag nog försöka hitta någon annan till. Låten är väl som en salig blandning av de italienska proggarna Goblin som skrivit mycket skräckfilmsmusik för t ex Dario Argento, och blytung hårdrock. Riffet som börjar runt 04:13 är med all säkerhet det tyngsta som NÅGONSIN har hörts här på forumet :P

Tyck till!

mahan:
Oukki Stefan!

grymt ös, grymt lirat , grymt arr, enda som fortfarande sticker ut är virvelkaggen, ta ner på virvelvolymen där och lyft upp baskaggevolymen, den har en jätteviktig del i låten, så låtåmoss få höra den :)

Skitsnyggt jobbat!

h.  Johan

Goat Shrine:

--- Citat från: mahan skrivet 02.09.2007, 04:52:06 ---Oukki Stefan!

grymt ös, grymt lirat , grymt arr, enda som fortfarande sticker ut är virvelkaggen, ta ner på virvelvolymen där och lyft upp baskaggevolymen, den har en jätteviktig del i låten, så låtåmoss få höra den :)

Skitsnyggt jobbat!

h.  Johan

--- Slut citat ---

Ja, ska nog lyfta upp baskaggen (samt sänka virveln) även om den är mer åt retro-stuket och låter som blöt pappkartong :lol:   Hur lät det annars då? Det är konstigt, i mina hörlurar är vissa segment av låten blytunga, men när jag lyssnar på min kassa stereo så låter det mer burkigt. Tack för att du tog dig tid att lyssna på låten, och kul att du gillade arrangemanget ^_^

tsmalmbe:
Jag hatar verkligen virvelsoundet. Men det åsido, så är soundet helt OK. Tycker mixen är allmänt obalanserad dock, vilket drar ner på poängen. Den är inte limmad. Bl.a 1:52, snyggt, men passar inte alls in i ljudbilden som man tidigare fått höra.

Ur arrvinkel då, sång?

Goat Shrine:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 02.09.2007, 21:32:09 ---Jag hatar verkligen virvelsoundet. Men det åsido, så är soundet helt OK. Tycker mixen är allmänt obalanserad dock, vilket drar ner på poängen. Den är inte limmad. Bl.a 1:52, snyggt, men passar inte alls in i ljudbilden som man tidigare fått höra.

Ur arrvinkel då, sång?

--- Slut citat ---

Jag som älskar den där virveln :D. Hur är mixen obalanserad förresten? Menar du ljudnivåerna, eller mer med tanke på EQ och sånt? Jag har inga studio monitorer, så jag har lite svårt att mixa rätt.

Jag ska skriva texten nu de närmaste dagarna, så jag vet inte riktigt hur sången ska arrangeras. Jag vet bara att det inte ska vara growl och att riffet som börjar ca 02:15 är versriffet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion