Forum > Demolåtar

Alatar - St. James Infirmary

<< < (3/5) > >>

Eddi:
Det var den vid 47 och 59 - den finns där men dels tar du den så försiktigt och dels är det dova toner så mitt öra uppfattade inte i första lyssen. Men är det basen egentligen som är för snabb eller är det pianot som släpar? Det är svårt att höra utan referenser som ett beat medför.

Alatar:
Jo treklangen finns nog där. Tror det är snarare basen som du reagerar på, som kanske för abrubt blir tystare.

Och det är basen som är osynkad. Jag spelade nämligen in pianot först.
Skall tilläggas att jag spelar utan klick. Så det finns inget exakt tempo. Tempot blir ibland lite långsamare och ibland lite snabbare.

Plinka:
Väldigt skönt stycke att lyssna på. Du är duktig med pianot, det blir levande när du spelar utan metronom, även om det blir svårare att följa. Gillar att du har levande bas också.

zorrow:
Ja! Härligt vemodigt och pianot låter fint. Som flera har kommenterat behöver basen spelas om för att synka med resten. Basen kan dessutom få något mer botten och pytte lite mindre diskant. Trevlig lyssning var det  :D

Alatar:
@Plinka: Roligt att du tycker om den :-) Jo, till blues skall man nog ha levande tempo, tror jag. Men det gör det ju lite svårare att lägga till en tajt bass efteråt.  :D

@Zorrow: Intressant det som du säger om botten i basen. Har faktiskt med avsikt skurit bort en bit där. Men kanske borde lägga tillbaks lite? Hmm...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion