Forum > Färdiga produktioner
HasseFX: Twelve Disciples of the Prophet
Eddi:
Soft, proggigt, alive - yeah - saknar bara en Steve Hacket-gura på det här
HasseFX:
Tack för lyssning! :wub:
--- Citat från: Mein skrivet 11.04.2015, 23:02:04 ---Känns lite som ELP på steroider. Kul lyssning!
/Mein
--- Slut citat ---
Kan så vara :) Keith E är väl mer arpeggio-snubbe än någon för feta smörgåsar :P
--- Citat från: Bribedant skrivet 11.04.2015, 23:43:58 ---Hårdavara :wub:
Jo det var ett rörigt stycke men hör mer än en snygg idé
--- Slut citat ---
Hårdvara i all ära (noga utvald dessutom) men lite jobbigt bli're (eller mycket dyrt) med 25 instanser av P12 :D. Rörigt is My middle name - men nu är det som sagt bara en stilövning...
--- Citat från: Eddi skrivet 11.04.2015, 23:52:23 ---Soft, proggigt, alive - yeah - saknar bara en Steve Hacket-gura på det här
--- Slut citat ---
...ja detta är ju gitarrfritt för sakens skull - men nu får det vara nog med stilövningar och instrumentdemos! Har mitt progressiva projekt att ta tag i, där P12 får sälla sig till ledet av andra instrument, HW och SW...
P.s. Gruppen som inspirerade mig 1979 är svensk :wub:
Asti:
Många sköna ljud från profetens tunga! :)
Gillade bäst dom lite lugnare - första minuten, avsnittet från ca 2:45 till 3:50,
samt avslutningen. Struntade i att spela högt och headbanga pga att min fru
kollar på ett morgonprogram på TV och jag misstänker att jag skulle få huvudvärk. :wacko:
Förstår att det inspirerar att ha en sån här musikmaskin!
/Asti
HasseFX:
--- Citat från: Asti skrivet 12.04.2015, 10:35:20 ---Många sköna ljud från profetens tunga! :)
Gillade bäst dom lite lugnare - första minuten, avsnittet från ca 2:45 till 3:50,
samt avslutningen. Struntade i att spela högt och headbanga pga att min fru
kollar på ett morgonprogram på TV och jag misstänker att jag skulle få huvudvärk. :wacko:
Förstår att det inspirerar att ha en sån här musikmaskin!
/Asti
--- Slut citat ---
...förstår att du avstod headbangandet! :rolleyes: Det är inspirerande, samtidigt som det ju tar enorm tid att förstå och behärska ett så komplext verktyg! Sedan är man ju bortskämd med mjukvaran - det är som sagt runt 25 olika klanger jag jobbat med - en i taget... :wacko:
Dividend:
Låter snyggt och funkar som en helhet men kanske lite mer rekapitulation av särskilt utvalda temata? :)
Håller med om att en gura på det här skulle funka bra, vissa partier saknar utsnirklade melodier som en gura (förhoppningsvis) skulle tillföra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida