Kontrollrummet

Online sångskrivning

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
den här också
« Senast ändrad: 06.05.2015, 20:14:06 by Burnin_Sven »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag hatar att min telefon vägrar se en länk i bilden!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Har du en iphone så beror det på det det är nåt med att dom inte kan med flash. Men direktuppspelning på tuben tror jag ska funka.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har du en iphone så beror det på det det är nåt med att dom inte kan med flash. Men direktuppspelning på tuben tror jag ska funka.

Android - ge en fungerande länk då så kan jag
Fungerar inte att klicka på bilden.
« Senast ändrad: 03.05.2015, 18:02:31 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
städar
« Senast ändrad: 06.05.2015, 20:14:41 by Burnin_Sven »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
klart
« Senast ändrad: 06.05.2015, 20:14:55 by Burnin_Sven »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Nytt men covers idag snuttar av Loyd Cole och Paul Simon, först gura sen sång och ytterligare pålägg/korv på mackan. Inga riktiga mixar bara för skoj skull.









« Senast ändrad: 13.05.2015, 02:07:32 by Burnin_Sven »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu på tåget på väg till jobbet nyfiken - ingen fungerande länk för telefon.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera. Och copy/paste.
Osmidigt japp.

Och ofunktionellt japp. Koden (se här nedanför) fungerar inte i adressfältet eller sökfältet på youtube ?!

Kodstycke: [Välj]
[youtube]PsACvZNBgGc[/youtube]
Alla som är nyfikna kan i och för sig i telefonen gå in via citat och sen försöka kopiera den informationen och sen öppna valfri sida på youtube och ta bort det överflödiga i adressfältet för att sen klistra in det där man nyss kopierade om det fungerar men det kan bli "tricky" i en liten telefon med stora fingrar på telefonskärmen.

Har tittat nu - kul att se hur det växer fram en hygglig låt. Synd att trummisen spelar brygga och refräng på annat ställe än övriga (upp till cymbalerna på fel ställe).
Sånt kan fixas sen förstås men är lite förvirrande i youtubeklippet. Och då du sjunger skulle placeringen av sångbladet vara perfekt i notstället istället.
« Senast ändrad: 13.05.2015, 13:44:35 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Som sagt förut men jag kan väl förtydliga. Det jag gör när jag gör det här det är att jag leker. Jag startar utan att veta vad jag ska göra och tar en trumloop med någorlunda rätt tempo till det första som dyker upp i knoppen och sen blir det som det blir, det är liksom det som är grejen. Att jag sen bryr mig om att ladda hem det igen och att sen återigen ladda upp utklippta delar (samt ta bort originalet) av det hela är bara för att själv kunna kolla hur det bidde. Det tar ett par timmar för mig i alla fall att få till nån minuts musik och det blir olidligt att ta sig igenom.

Varför jag lägger en länk här är för att det kanske kunde inspirera nån annan att göra samma sak. Det behöver inte vara så seriöst att göra musik det går att ha skoj i nuet också det är väl det som är själva kärnan i att utöva musik i alla dess former. Att spela in och att konstruera musik kom sen.

Kort sagt jag vet om alla fel precis alla till och med sånt ni inte tänker på här. Men att bry mig om sånt det gör jag bara om jag gör nåt/har en låt idé som jag tror skulle bli bra på riktigt. Jag känner till mina musikaliska begränsningar väldigt väl och inser att sannolikheten för att jag skulle kunna klämma ur mig en krokodiltår oavsett gengre som skulle kunna "slå" är minimal ärligt talat. Kunde jag det så skulle jag redan vara på radio. Att hålla på och anpassa mig eller att polera på nåt medelmåttigt det håller jag inte på med.