Forum > Demolåtar
EllaMaria - Mahan - LOVE ME BACK
HasseFX:
...det här kan bli jättebra :) - men jag håller nog med zorrow en del när det gäller de två versionerna, som följer:
Arr - bakgrunden i tvåan låter riktigt bra och är snyggt arrad och fint spelad, men jag upplever att det blivit en för standardiserad "bakgrund" som är ganska så okänsligt mot sången. I den första versionen var det sång med försiktigt och ganska så lyhört komp - i den andra en "generiskt" rocklåt med pålagd sång. Det lyfter under solot, när kompet går ner i halvtempo. I mitt huvud hör jag den med mer lågmält, dynamiskt och känsligt komp OCH i halvtempo - mer lyhört mot sång och text.
Stämma - på sina håll fungerade cyberstämman riktigt bra - förstärkte harmonierna och var gott stöd för EllaMarias röst.
Ergo - låt sång, melodi och text styra arret i högre utsträckning!
IMHO givetvis ^_^
HasseFX:
...detta samarbete är lite som ett slags Deja Vu till David Gilmoure's samarbete med Kate Bush i inledningen av hennes karriär :)
1up:
Fint arr till en fin röst. Hör gärna mer material. :)
zorrow:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.04.2015, 01:17:29 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 11.04.2015, 00:57:57 ---Tråkigt att behöva vara lite av festförstörare men... Det rena, enkla och underbara i första versionen har gått förlorat. Version två är mer slätstruken och mainstream. Lite stråk och harmonier på sången räcker som tillägg till version ett. Vänligen förstör inte denna fantastiska melodi. Den är så bra att den står för sig själv. Det är sällan jag uttrycker mig så direkt men nu håller någonting fantastiskt på att förstöras.
--- Slut citat ---
Det där får du gärna utveckla lite för att jag ska förstå - den enda skillnaden är ju att hennes tillgjorda röst i duplon överstämman är borttagen - eller? Är det det du menar Z?
--- Slut citat ---
Det är trummor och hela beatet. Jag gillar den avskalade versionen bättre. Piano, acke och lite stråk räcker. Det blir liksom en annan låt med trummor och bas mm. Sången och melodin är så bra att det räcker. Less is more i detta fall i mina öron.
Eddi:
--- Citat från: zorrow skrivet 11.04.2015, 19:06:37 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 11.04.2015, 01:17:29 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 11.04.2015, 00:57:57 ---Tråkigt att behöva vara lite av festförstörare men... Det rena, enkla och underbara i första versionen har gått förlorat. Version två är mer slätstruken och mainstream. Lite stråk och harmonier på sången räcker som tillägg till version ett. Vänligen förstör inte denna fantastiska melodi. Den är så bra att den står för sig själv. Det är sällan jag uttrycker mig så direkt men nu håller någonting fantastiskt på att förstöras.
--- Slut citat ---
Det där får du gärna utveckla lite för att jag ska förstå - den enda skillnaden är ju att hennes tillgjorda röst i duplon överstämman är borttagen - eller? Är det det du menar Z?
--- Slut citat ---
Det är trummor och hela beatet. Jag gillar den avskalade versionen bättre. Piano, acke och lite stråk räcker. Det blir liksom en annan låt med trummor och bas mm. Sången och melodin är så bra att det räcker. Less is more i detta fall i mina öron.
--- Slut citat ---
Ok jag betraktade den första varianten som ett utkast - nu har den ju fått ett arr som heter duga i mitt huvud inte lika entonig typ.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida