Forum > Demolåtar
EllaMaria - Mahan - LOVE ME BACK
MaxB:
Mys pys puttrar på skönt.
Bra att få höra rösten. Jag har en önskan och en fundering som dök upp. Önskar att du rensar bort många inandningar och behåller vissa på lämpliga ställen.
Funderade vid lyssning om stråkar som kommer in före trummor och bas, på något sätt ska ändra karaktär då basen och Trummorna kommit in...
Funderade på det direkt de kom in men sen tänkte jag inte på det längre, så jag vet inte om det finns något vettigt i funderingen?
Eddi:
Mycket bättre och det är en fin låt där era röster gör sig bra tillsammans MEN jag tycker hennes nasalitet förstärks för mycket med för högt EQ-värde på tja 6-700 nånstans dra ner det tycker jag och släng in en liten dealy så blir det mums det här :)
mahan:
--- Citat från: Asti skrivet 09.04.2015, 10:53:20 ---Mycket bättre nu! Hon har en jättecharmig sångröst och jag tycker det blev
bättre utan andrastämman. Möjligen kunde den komma in på valda ställen och förstärka,
men det är fint så här med kören! Snygg mix nu, låter jättefint! Låten växer.
Antydan till lite osäkerhet i sången vid ca 207 sekunder.
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti,
Bra komment igen här, ska fundera över det där med två stämmor Sången kommer att tas på nytt
--- Citat från: Dividend skrivet 09.04.2015, 10:56:01 ---Ja, jättecharmig är ordet. Fin låt mahan! :)
--- Slut citat ---
Tackar Per, det e ju nog Ella som är melodiskrivaren här men jag deltagit med mitt kunnande. :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.04.2015, 13:03:51 ---Det blev ju jättefint, åsså kom instrumenten med, härlig röst och låt (stämmorna kunde ju finnas ibland)? :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe, ska fundera på stämmorna.
--- Citat från: Marsall skrivet 09.04.2015, 20:34:03 ---Nu var sången bättre i mixen ..Och din sång (mahan) fyller på fint också.. Men som sagt jag hörde inga trummor och taktkomp.. :o ..gör gärna en laybackversion också det är den värd :) B)
--- Slut citat ---
TAckar Marsall, bra att det blev bättre. Du säger åxå att du inte hör trummorna :unsure: Förklara gärna lite mer.
Jao, det där med layback får vi tänka över bara vi får denna version färdig.
--- Citat från: MaxB skrivet 09.04.2015, 21:15:46 ---Mys pys puttrar på skönt.
Bra att få höra rösten. Jag har en önskan och en fundering som dök upp. Önskar att du rensar bort många inandningar och behåller vissa på lämpliga ställen.
Funderade vid lyssning om stråkar som kommer in före trummor och bas, på något sätt ska ändra karaktär då basen och Trummorna kommit in...
Funderade på det direkt de kom in men sen tänkte jag inte på det längre, så jag vet inte om det finns något vettigt i funderingen?
--- Slut citat ---
Kul att du gillar "puttret" Max! :lol: :D :P
Och riktigt bra funderingar du kommer med, ska ta dom till tals vid vår nästa bandnings session.
--- Citat från: Eddi skrivet 10.04.2015, 17:52:19 ---Mycket bättre och det är en fin låt där era röster gör sig bra tillsammans MEN jag tycker hennes nasalitet förstärks för mycket med för högt EQ-värde på tja 6-700 nånstans dra ner det tycker jag och släng in en liten dealy så blir det mums det här :)
--- Slut citat ---
Tackar Eddi!
Bra komment här åxå, ska testa med delay idén, och sången ska sjungas på nytt och ska ta nasaliteten i beaktande, fast delvis e de ju lite charmigt men det får ju inte göra ont i öronen. Nu är det helt mixarens fel. :rolleyes:
Marsall:
Ja det kanske va lite otydlig som vanligt :( .. jag refererade till mitt första inlägg ..att jag hörde inga trummor i låten i övrigt .. tyckte att den inte behövde nåt tillskott ..därav laybacken också.. tycker att den första versionens kompstil med den intensiva sången behövdes det ingen mer komp.. Men rock oooon" ..de e ju bara mitt tyck :D
mahan:
--- Citat från: Marsall skrivet 10.04.2015, 20:08:17 ---Ja det kanske va lite otydlig som vanligt :( .. jag refererade till mitt första inlägg ..att jag hörde inga trummor i låten i övrigt .. tyckte att den inte behövde nåt tillskott ..därav laybacken också.. tycker att den första versionens kompstil med den intensiva sången behövdes det ingen mer komp.. Men rock oooon" ..de e ju bara mitt tyck :D
--- Slut citat ---
Okei!
Jajjamen, nu fattar en gammel gråhåring åxå :D
Inget är ju avslutat innan det är avslutat, så få se vilket slutresiltatet blir
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida