Forum > Demolåtar

EllaMaria - Mahan - LOVE ME BACK

<< < (3/8) > >>

Asti:
Fin röst och mysig låt!
Reagerar på att rösten har lite för mycket diskant och ligger lite högt i mixen.
Tror att sången skulle vinna på att andrastämman bara är med ibland och då
kanske något lite starkare i förhållande till leadsången...
Håller med spacetrucker om att sången på några ställen känns lite osäker och
kan nog slipas till en aning.
Tycker låten funkar bra med ett så här sparsamt arr, men kan ju förstås också
byggas upp till ett svulstigare komp med trummor, elbas, elgitarrer, stråkar etc.
Men i nuvarande arr kanske variationen kan ökas genom att låta gitarren eller
pianot vila i något avsnitt i mitten.

EllaMaria - welcome to KR! You have a nice voice and I like this song!

/Asti

stajo:
Mysig röst och bra melodi.
Jag tycker MaxB beskriver mina tankar bra. Det är mycket på en gång och inga pauser, blir lite stressat, ja förutom lite på slutet,
Vill också höra rösten mer ensam i vissa delar.
Definitivt stor potential

Marsall:
Bra sjunget o fint driv i balladen ..hör inga andra instrument i denna ..helst inte när sången ligger på som den gör .. om möjligt nån Mahanguraslinga på reffen som bryt i det hela ..
welcome Ella Maria ..O rock on "  B) :D

busgrogg:
Fullkomligt fantasiskt!!!! Mera!!!

mahan:
JÄTTE TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER,  :wub:
SVARAR O TACKAR ÄVEN FÖR ELLA. HON HAR ÄNNU INTE RIKTIGT KOMMIT IN I KR:s KOMMENTERING- O SVARNINGSRUTINER EFTERSOM ALLT GÅR PÅ SVENSKA, MEN VI FORTSÄTTER ATT JOBBA PÅ! :)

--- Citat från: Gurano skrivet 01.04.2015, 20:42:19 ---Sången låter lite vass på något/några ställen. Om du frågar mig så behövs lite mer extra som sätter piff på låten, tex trummor, bas å ja varför inte lite odistad elgitarr som spelar någon trevlig slinga på väl valt ställe.

--- Slut citat ---
Din önskan har uppfyllts, nu version om en stund, få se om det bättrade! :D

--- Citat från: Alatar skrivet 01.04.2015, 21:51:50 ---Snygg låt.
Men som MaxB säger: Sången låter för mycket maskinskruvad.

--- Slut citat ---
Ny verre strax i trådbörjan där diverse maskiner nu är urpluggade :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 01.04.2015, 22:16:33 ---Bra jobbat Mahan, men maskinröststämman ska förstås ner, men lite stråk och gärna cello skulle räcka alldeles förträffligt att lägga på denna fina sång tycker jag :D
Well done EllaMaria, I´m looking forward to listen to more of your songs on your own account, because you´re worth it :D
/Marre

--- Slut citat ---
Får svara för både Ellas o min del här med vackert tack och ödmjukt bock! :)

--- Citat från: Roffe H skrivet 01.04.2015, 22:39:16 ---Jättefin låt och jättefin röst. Tips har du redan fått så det räcker ett tag, men visst skulle det vara helt ok med lite fler instrument... du hittar säkert på nå´t bra där.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Ny verre med nya insatser i trådbörjan! :)

--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2015, 02:16:36 ---Javisst kul med ert samarbete låter ju lovande om man bortser från duplon etc.  Det här hör vi gärna mer av.

--- Slut citat ---
Duplon hör nu förgången tid till och ny verre på gång!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 02.04.2015, 08:37:53 ---Ei paha :)
Not bad, lite osäker låter sången kanske på några ställen. Mixen är kanske lite vass :wacko:
Håller med övriga, några instrument till skulle inte skada
//Space

--- Slut citat ---
Mixen fixad aningen, hoppeligen åt rätt håll då....

--- Citat från: zorrow skrivet 02.04.2015, 23:34:22 ---Kanon! Jag har inga problem med extrastämman alls. Grymt snyggt! Kompet är lite lågt. That's it!

--- Slut citat ---
Detta var ju bara första råmixen och mycket kommer ännu att hända så det är ju kul att det får godkännt redan i detta skede, TACK! :)

--- Citat från: Asti skrivet 03.04.2015, 12:12:16 ---Fin röst och mysig låt!
Reagerar på att rösten har lite för mycket diskant och ligger lite högt i mixen.
Tror att sången skulle vinna på att andrastämman bara är med ibland och då
kanske något lite starkare i förhållande till leadsången...
Håller med spacetrucker om att sången på några ställen känns lite osäker och
kan nog slipas till en aning.
Tycker låten funkar bra med ett så här sparsamt arr, men kan ju förstås också
byggas upp till ett svulstigare komp med trummor, elbas, elgitarrer, stråkar etc.
Men i nuvarande arr kanske variationen kan ökas genom att låta gitarren eller
pianot vila i något avsnitt i mitten.
EllaMaria - welcome to KR! You have a nice voice and I like this song!
/Asti

--- Slut citat ---
TAck Asti för ingående kommentar, om en stund finns det en ny verre på trådbörjan som hoppeligen stöder dina tankar :)

--- Citat från: stajo skrivet 03.04.2015, 22:20:44 ---Mysig röst och bra melodi.
Jag tycker MaxB beskriver mina tankar bra. Det är mycket på en gång och inga pauser, blir lite stressat, ja förutom lite på slutet,
Vill också höra rösten mer ensam i vissa delar.
Definitivt stor potential

--- Slut citat ---
Dina förslag hörs hoppeligen i den n ya versionen som strax ligger i trådbörjan :)

--- Citat från: Marsall skrivet 08.04.2015, 18:45:14 ---Bra sjunget o fint driv i balladen ..hör inga andra instrument i denna ..helst inte när sången ligger på som den gör .. om möjligt nån Mahanguraslinga på reffen som bryt i det hela ..
welcome Ella Maria ..O rock on "  B) :D

--- Slut citat ---
Nu lönar det sig att lyssna på senaste verren som ligger i trådbörjan om en stund, kanske det blitt bättre nu... :)

--- Citat från: busgrogg skrivet 08.04.2015, 22:22:25 ---Fullkomligt fantasiskt!!!! Mera!!!

--- Slut citat ---
joooo, det är mera på kommande, det kan lovas.... :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion