Forum > Demolåtar
EllaMaria - Mahan - LOVE ME BACK
mahan:
Jag har den äran att presentera en helt ny medlem på KR, en ung och entusiastisk finsk sångfågel, nämligen Ella Maria (drumrolls) :wub:
Hon kontaktade mig efter att ha hittat nån av mina låtar på nätet och frågade om jag kunde hjälpa henne med lite kompgreijer, och gissa om jag genast svarade... Yess!
Lovade presentera henne här för hon e lite svag på svenska ännu men lovade att försöka göra sig förstådd, om inte annat så ska det väl fixa sig på engelska.
Hon är en ung studerande som även har musiken inbyggd i sig, skriver låtar och kompar sig med en gammal pianosynth. Hon ska småningom försöka se hur det funkar i musikbussinessen och som alla vet så är det ju enkelt.... :rolleyes:
Så hon har nu besökt min hemstudio och denna vecka fick vi ihop en första råmix på en av hennes låtar och hon var nog väldigt fundersam över att slänga upp nåt som fortfarande är under byggnad men jag övertygade henne om att på detta forum ska man ju faktiskt göra så för då får man kommentarer och ideér hur man kan gå vidare. Så det är det som behövs nu, commentz!
Ska den förbli unplugged, ska det trummas, ska det stråkar på, ska det mera stämmor, ska det.... :)
LÅTNAMN: Love Me Back
KOMPOSITÖR: Ella Maria
INSTRUMENT: mahan
TEXT: Ella Maria
MIX O MASTRERING: mahan
ANDRA MEDVERKANDE: nope
MEDIATYP: MP3
LÅTLÄNGD: 4:02
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/EllaK/ELLA-IYDLMB-010414.mp3[/mp3]
Ny version 9 april:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/EllaK/LOVEMENBACK-03.mp3[/mp3]
MaxB:
Härligt med en till röst här på kr. Hennes röst verkar få hjälp av en maskin?
Verkar ligga med minst en stämma till hela tiden. Ganska tätt med instrumenten också, genom hela låten.
Skulle vara skönt att höra hennes egen röst själv på flera ställen och mer dynamik i kompet, mer luft och mellanrum.
Och som sagt, hennes egen röst ensam utan andra-stämman eller fler andra stämmor, skulle jag vilja höra.
Mysigt att höra hennes röst!
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2015, 18:35:29 ---Härligt med en till röst här på kr.
Hennes röst får hjälp här av en maskin?
Verkar ligga med minst en stämma, hela tiden...?
Ganska tätt med instrumenten också hela tiden.
Skulle vara skönt att höra med dynamik i kompet, mer luft.
Ohc hennes egen röst ensam utan andra-stämman eller fler.
--- Slut citat ---
TAck Max!
Jäkla fin o snabb kommentar, just det där som vi satt o funderade på och nu fick det bekräftat.
Som sagt är detta en första råmix och det pluppar o klickar lite här o där men det ska fixas.
Stämman e "maskinskruvad" och ska inte ligga på hela tiden.
tack för lyss o comm!
h. johan
Gurano:
Kul med nya medlemmar!
Sången låter lite vass på något/några ställen. Om du frågar mig så behövs lite mer extra som sätter piff på låten, tex trummor, bas å ja varför inte lite odistad elgitarr som spelar någon trevlig slinga på väl valt ställe.
/Gurano
Alatar:
Snygg låt.
Men som MaxB säger: Sången låter för mycket maskinskruvad.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida