Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Sequences
mahan:
Tjou på dig Rattlet!
Här var det mera film musik, absolut ett mästerverk i mina öron!
Detta är sannerligen inte ihopskruvat på en kväll utan här har du jobbat en hel del mera, det hörs. Väl utfunderade delar och snygga passager och dynamiskt helt fantastiskt uppbyggt. Vid lyssning blir man lixåm uppfångad av låten och glömmer ju helt bort att detta är gjort på dator med pluggar. Ingen refusering här inte, helt klart grönt ljus och du nämner att du gjort en hel del andra låtar under "pausen" så väntar ivrigt på att få ta del av dom åxå.
här blir det sju rattar av fem, skitbra jobbat!
Dividend:
Inledningen låter 60-talspoppigt. Sen marschigt och de två stilarna byts ut med jämna mellanrum. Följer du nån speciell form?
Det är väldigt trevligt att lyssna på. Vet inte vad som skulle klagas på vad gäller instrument och mix, låter riktigt bra här.
Kul att lyssna på dig igen!
spacetrucker:
Wow, stiligt. Me like. Instrumenteringen låter förträffligt bra tycker jag. Om jag nu skall hitta nåt att kommentera så är det väl pukan (?) som kommer med vid 1:35. Slagen som ligger längre bak i ljudbilden sitter fint men de slag som är hårdare (eller nåt, hoppas du förstår vad jag syftar på) tycker jag låter ...hmmm.... klena på nåt sätt. Nånting i stil med "Storm drums" hade jag kanske önskat där... men det är bara jag det :)
Kul att du la upp denna ^_^
Bara ett minus här.... i kväll när jag sätter mig i studion och försöka göra nåt med stråkarna jag har (Native Instruments "Session Strings") så kommer det nog att låta rätt lamt :P
//Space
Roffe H:
Massa härliga instrument och ljud, impad. Det låter så stort, ursnyggt och mäktigt. Gillas! :D
/Roffe H
Rattlesnake:
--- Citat från: Emulator skrivet 30.03.2015, 00:34:14 ---tjo!
Oavsett feedback eller ej tycker jag du kan lägga upp här. För vår skull =)
Tycker det låter snyggt, när det kommer igång. Lyssnar i hyfsat bra fristående datorhögtalare. Blåset kör lite toner som låter oväntade i sitt tonspråk. Mycket bra. Bra dynamik i stråket!
Enda smolket...och det kan vara en trög hjärna här, är att klockspelet i början låter lite off beat. Antingen kör du något polyrytmiskt som låter bra efter fler lyssningar, eller så är det lite otakt. Det störde iallafall mitt öra.
Grymt bra annars. Bra dynamik som sagt, både komposition och arr hänger med varandra på ett bra sätt, sedan tar du ner alltihop. Mycket bra.
/T
Emu
--- Slut citat ---
Tack så mycket för den fina recensionen! Ja, introt var egentligen ett mellanparti mot slutet som inte riktigt passade in, så jag klippte ut det och la den först. Lite improviserat spelat på ett piano, som sedan fick bli celesta. Är ju inte meningen att det ska uppfattas som off beat, så det måste jag ändra på. Tack!
--- Citat från: MaxB skrivet 30.03.2015, 01:03:01 ---Usch så bra det låter! Fy vad bra jag tycker det är.
--- Slut citat ---
TAck, Max. :wub:
--- Citat från: Alatar skrivet 30.03.2015, 10:53:39 ---Härligt att höra ngt från dig igen. Håller med de andra, att du gärna får posta din musik oftare, om än bara för vårt skull :D
Låter väldigt fint det här. Angående kritik:
Hade lite svårt att komma in i låten, eftersom de första 45 sekunder kändes lite intetsägande.
Sedan tycker jag att du kan fila lite mer på övergångarna mellan de emotionella och de "actionladdade" delarna. Som t.ex. vid 1:35. Tyckte att det kom lite abrupt.
Tror nästan att jag hellre hade sett, att du fortsatte låten bara "emotionellt" utan att blanda in körer och trummor så fort.
Angående ljudbiblioteken: De smälter ihop väldigt bra. Känns som ett sammanhängande orkester. Inget som sticker ut eller låter konstigt i mina öron.
--- Slut citat ---
Tack Avatar, jag håller med dig i precis allt det du skrivit. Inledningen är en älskling som nog ska dödas (eller sparas till ett annat projekt). Undrar om inte låten ska börja vid 36s? Eller flytta inledningen till 1:35 och ge den en annan instrumentbeklädnad. Håller med om abruptheten vid 1:35 också, swells på cymbaler eller brass är ju ett effektivt sätt att förvarna om intensitet.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 30.03.2015, 20:46:50 ---
Det låter fantastiskt bra i mina öron, jag kan då inte hitta nåt bättre än som det är nu :D
Härligt att höra från dig igen!
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre, kul att du tycker det! :)
--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2015, 00:35:37 ---Tjou på dig Rattlet!
Här var det mera film musik, absolut ett mästerverk i mina öron!
Detta är sannerligen inte ihopskruvat på en kväll utan här har du jobbat en hel del mera, det hörs. Väl utfunderade delar och snygga passager och dynamiskt helt fantastiskt uppbyggt. Vid lyssning blir man lixåm uppfångad av låten och glömmer ju helt bort att detta är gjort på dator med pluggar. Ingen refusering här inte, helt klart grönt ljus och du nämner att du gjort en hel del andra låtar under "pausen" så väntar ivrigt på att få ta del av dom åxå.
här blir det sju rattar av fem, skitbra jobbat!
--- Slut citat ---
Tjou Mahan,
Jo, några kvällar tog det allt att pilla dit tonerna. Är överväldigad över allt beröm. :wub:
--- Citat från: Dividend skrivet 31.03.2015, 07:20:55 ---Inledningen låter 60-talspoppigt. Sen marschigt och de två stilarna byts ut med jämna mellanrum. Följer du nån speciell form?
Det är väldigt trevligt att lyssna på. Vet inte vad som skulle klagas på vad gäller instrument och mix, låter riktigt bra här.
Kul att lyssna på dig igen!
--- Slut citat ---
Kul att du nämner pop. Det här är egentligen en poplåt som ligger och mognar (arbetsnamn Bicycle Toads). Skulle leka lite med en ny orkestermall och fick plötsligt till en ny , spännande melodi. Tills jag kom på vad det var... :rolleyes: Men skitsamma, poplåten var ju iaf inte klar.
Nä, följer ingen direkt form. Har gjort lite variationer på vers/refräng i block och flyttat runt tills dynamiken blev lite skojig.Transponerade om ett par och bytte ut ledackorden eller lagt dit korta övergångar så att man inte direkt ska tänka på tonartsändringen.
Tack för lyssning! :)
--- Citat från: spacetrucker skrivet 31.03.2015, 12:07:53 ---Wow, stiligt. Me like. Instrumenteringen låter förträffligt bra tycker jag. Om jag nu skall hitta nåt att kommentera så är det väl pukan (?) som kommer med vid 1:35. Slagen som ligger längre bak i ljudbilden sitter fint men de slag som är hårdare (eller nåt, hoppas du förstår vad jag syftar på) tycker jag låter ...hmmm.... klena på nåt sätt. Nånting i stil med "Storm drums" hade jag kanske önskat där... men det är bara jag det :)
Kul att du la upp denna ^_^
Bara ett minus här.... i kväll när jag sätter mig i studion och försöka göra nåt med stråkarna jag har (Native Instruments "Session Strings") så kommer det nog att låta rätt lamt :P
//Space
--- Slut citat ---
Hej Space,
Kul att du gillart!
Ja, di där slagverken har jag svårt att få punch i. Få se om jag kan skruva till det lite bättre. Tack för värdefulla synpunkter. :-)
--- Citat från: Roffe H skrivet 31.03.2015, 16:02:11 ---Massa härliga instrument och ljud, impad. Det låter så stort, ursnyggt och mäktigt. Gillas! :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida