Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Sequences
Rattlesnake:
Hej,
Länge sen jag la upp något. Har gjort ganska mycket musik sen dess men har väl helt enkelt inte känt något direkt behov att få feedback. Det jag har gjort har jag testat för licensering, och feedbacken blir då ganska tydlig - är musiken mindre bra blir den refuserad. Får ibland höra när jag blir refuserad, att det brister i samplingar/produktion/mix eller i arren. Efteråt brukar jag förstå varför, men inte alltid.
Denna är ny, men skulle behöva lite hjälp, hur låter det här - vad kan göras bättre? Har använt många olika ljudbibliotek - smälter de ihop ljudmässigt eller ligger något utanpå?
Stråkar: 8dio adagietto, VSL SE
Solostråk: Embertone, Signor Paganini, Northern scoring solo viola, pocket blakus cello
Brass: Embertone, VSL, Fortissimo
Träblås: VSL SE
Perc: EWQLSO Gold
kör: Tonehammer Requiem light
Emulator:
tjo!
Oavsett feedback eler ej tycker jag du kan lägga upp här. För vår skull =)
Tycker det låter snyggt, när det kommer igång. Lyssnar i hyfsat bra fristående datorhögtalare. Blåset kör lite toner som låter oväntade i sitt tonspråk. Mycket bra. Bra dynamik i stråket!
Enda smolket...och det kan vara en trög hjärna här, är att klockspelet i början låter lite off beat. Antingen kör du något polyrytmiskt som låter bra efter fler lyssningar, eller så är det lite otakt. Det störde iallafall mitt öra.
Grymt bra annars. Bra dynamik som sagt, både komposition och arr hänger med varandra på ett bra sätt, ssedan tar du ner alltihop. Mycket bra.
/T
MaxB:
Usch så bra det låter! Fy vad bra jag tycker det är.
Alatar:
Härligt att höra ngt från dig igen. Håller med de andra, att du gärna får posta din musik oftare, om än bara för vårt skull :D
Låter väldigt fint det här. Angående kritik:
Hade lite svårt att komma in i låten, eftersom de första 45 sekunder kändes lite intetsägande.
Sedan tycker jag att du kan fila lite mer på övergångarna mellan de emotionella och de "actionladdade" delarna. Som t.ex. vid 1:35. Tyckte att det kom lite abrupt.
Tror nästan att jag hellre hade sett, att du fortsatte låten bara "emotionellt" utan att blanda in körer och trummor så fort.
Angående ljudbiblioteken: De smälter ihop väldigt bra. Känns som ett sammanhängande orkester. Inget som sticker ut eller låter konstigt i mina öron.
Marruschkka:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.03.2015, 23:50:06 ---Hej,
Länge sen jag la upp något. Har gjort ganska mycket musik sen dess men har väl helt enkelt inte känt något direkt behov att få feedback. Det jag har gjort har jag testat för licensering, och feedbacken blir då ganska tydlig - är musiken mindre bra blir den refuserad. Får ibland höra när jag blir refuserad, att det brister i samplingar/produktion/mix eller i arren. Efteråt brukar jag förstå varför, men inte alltid.
Denna är ny, men skulle behöva lite hjälp, hur låter det här - vad kan göras bättre? Har använt många olika ljudbibliotek - smälter de ihop ljudmässigt eller ligger något utanpå?
Stråkar: 8dio adagietto, VSL SE
Solostråk: Embertone, Signor Paganini, Northern scoring solo viola, pocket blakus cello
Brass: Embertone, VSL, Fortissimo
Träblås: VSL SE
Perc: EWQLSO Gold
kör: Tonehammer Requiem light
--- Slut citat ---
Det låter fantastiskt bra i mina öron, jag kan då inte hitta nåt bättre än som det är nu :D
Härligt att höra från dig igen!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida