Forum > Demolåtar

Zeppelin-tribute på sköj

<< < (3/4) > >>

mahan:
Tjou Hasse,
Nu måste jag ödmjukt erkänna att jag faktiskt trodde att det här var en egen låt av dig som du jobbat ihop på basen av LZ stilen
men nu när jag lyssnar på originalet så har du ju lyckats riktigt fint i LZ style.

Lite tudelat dock det där med att jobba med upphovsmannarätts skyddade låtar så nu när du har hittat dom rätta LZ-sounden, varför inte göra en helt egen låt med samma sound och anda.

h.   johan

aROCKER:
Mycket skön Zeppelin låt det där och det där lät fräsigt Hasse!

Eddi:
Jag räknar mig som ett LZ-fan men ärligt den här låten hade jag ingen koll på - föll väl för mer lättlyssnade låtar som Whoel lotta love etc. I alla fall bra lirat och söker du en sångare som klarar detta t.o.m. bättre än Plant så finns ha på Kontrollrummet redan - aRocker ska du kontakta. :)

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 10.04.2015, 18:26:28 ---Jag räknar mig som ett LZ-fan men ärligt den här låten hade jag ingen koll på - föll väl för mer lättlyssnade låtar som Whoel lotta love etc. I alla fall bra lirat och söker du en sångare som klarar detta t.o.m. bättre än Plant så finns ha på Kontrollrummet redan - aRocker ska du kontakta. :)

--- Slut citat ---

Bra förslag!

Mein:
Bra låt och mycket bra tolkat (som vanligt)!

Hela den skivan tycker jag är bland det bästa LZ gjort och då i synnerhet No Quarter.

/Mein

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion