Kontrollrummet

MrG - BluZ in GuranoWay

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Utifall någon vill - en liten blues för tankar och synpunkter.
Kanske rent av någon som vill Bluza. Säg till då - den går i 90 bpm!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj9A_TOTALREMIX.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 25.03.2015, 00:37:51 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Vilken produktivitet! Och allt svänger härligt. Goa gadgetljud du får till på guran, vad är det för grej? Fullt utsmyckad. Det händer grejer hela tiden. Mixen då. Överlag jättebra men lite dominant bas ibland (låter högre i början av låten). Snyggt lirat o mixat.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter kanonbra! Kul baktakt på drumsen där orgeln kommer in. Lite gamla Kebne över detta och nån gnutta Santana (är det orgeln kanske). Är det en vocoder? Vilken rocksångare kan säga nej till detta?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vilken produktivitet! Och allt svänger härligt. Goa gadgetljud du får till på guran, vad är det för grej? Fullt utsmyckad. Det händer grejer hela tiden. Mixen då. Överlag jättebra men lite dominant bas ibland (låter högre i början av låten). Snyggt lirat o mixat.
Tackar! Ja ibland rullar det på. Guror och bas e lirade genom GR5 som vanligt. Alla ljud är framrattade där. Ska kolla upp basnivåerna :D

Låter kanonbra! Kul baktakt på drumsen där orgeln kommer in. Lite gamla Kebne över detta och nån gnutta Santana (är det orgeln kanske). Är det en vocoder? Vilken rocksångare kan säga nej till detta?
Tackar- Kul att du hör en blandning av Kebne å Santana - det kunde jag inte tänka mig :D
Jag har ingen vocoder men en del andra effekter till gurorna som skapar ljuden.
Vi får se om det blir sång på denna.

Tack båda för era tankar
/G
« Senast ändrad: 23.03.2015, 01:48:49 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou G!
Bluz i vårt huz, satt och försökte få tag i nån passande melodistump men rytmiken och det aningen extra guraliret och soundet fyller rummet fint så det finns egentligen inget större behov av vokalistinsatser här. Sen när vi kom in på orgeldelen så kändes den nästan lite för "vanlig" i jämförelse med GR5 avdelningen.
Intressant låt som innehåller både gammalt o nytt.

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou G!
Bluz i vårt huz, satt och försökte få tag i nån passande melodistump men rytmiken och det aningen extra guraliret och soundet fyller rummet fint så det finns egentligen inget större behov av vokalistinsatser här. Sen när vi kom in på orgeldelen så kändes den nästan lite för "vanlig" i jämförelse med GR5 avdelningen.
Intressant låt som innehåller både gammalt o nytt.

h.  johan
Förstår vad du menar med att guran fyller rummet men det kunde nog sjungas under orgeldelen (å kanske på 1a delen oxå tror jag). Som du säger så är följer den delen en tradbluesgrund (medvetet) - tycker det är kul att blanda och ge i snickeritänket :D

Kommer du på nåt att yla så säg till :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja efter att Mahan tyckte att mitt bluestradkomp kändes för vanligt - så tänkte jag att det kanske var bäst att ta bort det.
Sagt och gjort, nu är det helt bort, Har dessutom klippt om den helt och lagt på lite små guragrejor.

Funkar detta?
Jag saknar sång och hoppas att någon med resurser vill ta sig an denna.

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj9A_TOTALREMIX.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Som väntat, väldigt läckert, skönt lirat med gitarrerna  :wub:
Hoppas du får hjälp med sången av någon rocksångare med tryck i rösten! Alternativt, om man får tänka utanför ramarna -en soloflöjtist eller liknande a la Jethro Tull  B)
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Som väntat, väldigt läckert, skönt lirat med gitarrerna  :wub:
Hoppas du får hjälp med sången av någon rocksångare med tryck i rösten! Alternativt, om man får tänka utanför ramarna -en soloflöjtist eller liknande a la Jethro Tull  B)
Tänk utanför ramarna ... Helt OK :)
Kör hårt - så länge det ryker!