Forum > Demolåtar

Stajo o Maria - Imaginary World

<< < (5/7) > >>

stajo:
ny version i headern. spelat om slutet och ändrat på cellon där. tagit bort chorus från andra delen av refräng.

S

mahan:
Oh yes!
Låter helt proffsigt nu, det enda jag lixåm saknade var några baskaggar som inplacerade i början på t.ex en vers eller chorus sparkar på ettan igång ett "jättereverb" på typ 4 sekunder som sen sakta avtar i horisonten, lite 80-tal men tycker du kunde testa på´t. Och när vi nu e inne på baskaggar så tycker jag nuvarande kaggen låter lite väl dominant, kanske lite ner på mellanregistret... men det e ju bara min åsikt.
Sen gillas Marres små stämmor som nu o då kan höras och dom kunde lyftas med ett snäpp eller två.

Bra jobbat! :)

Roffe H:
Snyggt lir och skön sång, gillas. :)
/Roffe H

Emulator:
mäh! sitter bakom nån brandvägg på jobbet och kommer inte åt musiken :( Soundcloud kanske inte vore så dumt för herrn? :D

återkommer

stajo:

--- Citat från: mahan skrivet 28.03.2015, 22:09:47 ---Oh yes!
Låter helt proffsigt nu, det enda jag lixåm saknade var några baskaggar som inplacerade i början på t.ex en vers eller chorus sparkar på ettan igång ett "jättereverb" på typ 4 sekunder som sen sakta avtar i horisonten, lite 80-tal men tycker du kunde testa på´t. Och när vi nu e inne på baskaggar så tycker jag nuvarande kaggen låter lite väl dominant, kanske lite ner på mellanregistret... men det e ju bara min åsikt.
Sen gillas Marres små stämmor som nu o då kan höras och dom kunde lyftas med ett snäpp eller två.

Bra jobbat! :)

--- Slut citat ---

Tjena, jo du har nog rätt, skall höja marres stämmor ett snäpp. Vad gäller baskaggen, menar du att den börja på upptakten då? Tystnad kan också vara effektfullt, har provat lite fast är ju dålig på trummor :). Skall kika igen senare i veckan.
Tack för lyssning och feedback

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion