Forum > Demolåtar
MrG - BluZ in GuranoWay
Gurano:
Utifall någon vill - en liten blues för tankar och synpunkter.
Kanske rent av någon som vill Bluza. Säg till då - den går i 90 bpm!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj9A_TOTALREMIX.mp3[/mp3]
zorrow:
Vilken produktivitet! Och allt svänger härligt. Goa gadgetljud du får till på guran, vad är det för grej? Fullt utsmyckad. Det händer grejer hela tiden. Mixen då. Överlag jättebra men lite dominant bas ibland (låter högre i början av låten). Snyggt lirat o mixat.
equality:
Låter kanonbra! Kul baktakt på drumsen där orgeln kommer in. Lite gamla Kebne över detta och nån gnutta Santana (är det orgeln kanske). Är det en vocoder? Vilken rocksångare kan säga nej till detta?
Gurano:
--- Citat från: zorrow skrivet 22.03.2015, 22:05:54 ---Vilken produktivitet! Och allt svänger härligt. Goa gadgetljud du får till på guran, vad är det för grej? Fullt utsmyckad. Det händer grejer hela tiden. Mixen då. Överlag jättebra men lite dominant bas ibland (låter högre i början av låten). Snyggt lirat o mixat.
--- Slut citat ---
Tackar! Ja ibland rullar det på. Guror och bas e lirade genom GR5 som vanligt. Alla ljud är framrattade där. Ska kolla upp basnivåerna :D
--- Citat från: equality skrivet 22.03.2015, 22:20:57 ---Låter kanonbra! Kul baktakt på drumsen där orgeln kommer in. Lite gamla Kebne över detta och nån gnutta Santana (är det orgeln kanske). Är det en vocoder? Vilken rocksångare kan säga nej till detta?
--- Slut citat ---
Tackar- Kul att du hör en blandning av Kebne å Santana - det kunde jag inte tänka mig :D
Jag har ingen vocoder men en del andra effekter till gurorna som skapar ljuden.
Vi får se om det blir sång på denna.
Tack båda för era tankar
/G
mahan:
Tjou G!
Bluz i vårt huz, satt och försökte få tag i nån passande melodistump men rytmiken och det aningen extra guraliret och soundet fyller rummet fint så det finns egentligen inget större behov av vokalistinsatser här. Sen när vi kom in på orgeldelen så kändes den nästan lite för "vanlig" i jämförelse med GR5 avdelningen.
Intressant låt som innehåller både gammalt o nytt.
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida