Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Fallacy
bjurte:
Visst känns det färdigt nu, gillar 'skräckfilms-synthen' som dyker upp då och då.. :)
Roffe H:
Lyssnar inte själv på den här typen av musik, men jag hör ju att det är fasen så välspelat och tight. Gillar gitarren som far runt. :)
/Roffe H
zorrow:
--- Citat från: Plinka skrivet 25.03.2015, 12:14:35 ---Cool låt, hehe! Allt låter bra vad gäller arret och mixen av arret. Funderar på vad det är med sången, för jag reagerar också på sången. Är mest inne på att den är för vass eller för stark i volym :)
--- Slut citat ---
Tack Plinka!. Sången är det jag har haft mest problem med. Insjungen med felaktig inställning från början :wacko: Men tycker ändå att jag pillat till den någorlunda. Har lyssnas i två olika hörlurar samt i bilstereo. En av lurarna trycker ihop frekvenserna en del och där låter det som att sången ligger lite högt men i båda andra lyssningarna funkar den. Väldigt svårt detta... Återigen stort tack för lyssning och kommenar.
--- Citat från: mahan skrivet 26.03.2015, 04:27:57 ---FÄÄRDIGT!
Tycker allt sitter fint nu och särskilt sångstämmorna i chorusdelen har du fått till riktigt snyggt!
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan. Stämmorna är lite diskreta så det är imponerande att du hörde dem!
--- Citat från: Asti skrivet 26.03.2015, 13:26:40 ---Ja, det låter klart nu! Tungt och fint sound och det tog mig några
lyssningar innan jag kom underfund med de fyndiga och sköna
harmoniföljderna och taktindelningarna. Bra attityd i sången nu!
Möjligen skulle jag vilja ha upp sången ett snäpp, åtminstone i
avsnittet "The flag I wave .....".
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! Det är ju inte så många riff i låten som är riffdriven så jag fick försöka att hitta variationen i harmoni och takten. Sången i The wawe... ligger brett och därför tror jag att den upplevs lägre. Volymmässigt är den hög. Kan bero på vad man lyssnar i kanske? Tack för återkommande feedback!
--- Citat från: bjurte skrivet 26.03.2015, 23:46:14 ---Visst känns det färdigt nu, gillar 'skräckfilms-synthen' som dyker upp då och då.. :)
--- Slut citat ---
Japp, visst känns det lite skräckfilm :D Tack kompis för lyssning igen och kommentar!
--- Citat från: Roffe H skrivet 27.03.2015, 13:12:01 ---Lyssnar inte själv på den här typen av musik, men jag hör ju att det är fasen så välspelat och tight. Gillar gitarren som far runt. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe. Jag lyssnar inte heller så ofta på denna typ av musik och det är väl från min sida lite av att försöka vidga vyerna. Det jag lyssnar mest på är nog faktiskt KR bidrag. Här finns alla stilar och inte minst härlig saxjazz ibland. :D Bredden är behållningen!
Roffe H:
Visst, jag håller med. Lyssnar också mest på KR -musik, om jag lyssnar. Bredden är jätteviktig, har fått mycket inspiration från KR. Ditt bidrag var i alla fall jättetungt . :D
Kul om du gillar saxblås...
/Rofe h
zorrow:
--- Citat från: Roffe H skrivet 27.03.2015, 22:22:56 ---Visst, jag håller med. Lyssnar också mest på KR -musik, om jag lyssnar. Bredden är jätteviktig, har fått mycket inspiration från KR. Ditt bidrag var i alla fall jättetungt . :D
Kul om du gillar saxblås...
/Rofe h
--- Slut citat ---
Absolut! :D :D :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida