Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Fallacy
Marsall:
nu rockas det fett o gott Mumsfilli ..sköna gitarrer o mixen e ju perfa ..sången e go ..xtra + för arga gubarna" dom tillför en xtra dimension ... Det jag kommer på i lyssen skulle va en ljus gura som gnekar samma mello som sången vid 115 ..eller vid nästa samma grejs där låten tar tyvärr slut vid 138 .. Finfint ini9 kaklet B)
Edit: Basen skulle smaka med ett myrben upp ..skulle rama in både sång o helhel till det bättre :)
zorrow:
Dividend: Tack för jämförelsen och vänlig kommentar! Bathory startade tillsammans med Venom black metal genren. Personligen så lyssnade jag mestadels på Venom men Bathory är kanske den sanna pionjären på området.
Space: Tackar, men Lemmys röst är svår att efterlikna :D Så även Zakks. Som tenor ligger denna lite fel för mig men man får göra så gott man kan... Den versionen som du lyssnade på hade en hel del fixats redan vad gäller sången. Den var värre förut.
Stajo: Tackar för lyssning och kommentar. Den här musiktypen skall vara lite av ljudmatta. Det är några brejks o det får nog räcka...
Bjurte: Tack käre vän för feedback. Du behöver inte vara orolig för något growlande på mina alster då jag inte besitter förmågan :wacko: Skönt att det inte blev en totalsågning av mixen :D
Marsall: Tack för Mumsfilli! Sången på de partierna följer guran partiellt och efter prov med en sologura på sången tycker jag att det blev lite för mycket och att sången kom i bakgrunden. Ang basen så har den fått 1/4-dels myrben till. Tack för dina aldrig sinande goda idéer!
I ny mix 24/3: Läskig synth på refräng (funkar det?). Sång i versen samt bas höjd 1/4-dels myrben samt ett kort Zorrowianskt introsolo (får inte plats med fler). Kan man lägga denna i färdigfacket tro?
Plinka:
Cool låt, hehe! Allt låter bra vad gäller arret och mixen av arret. Funderar på vad det är med sången, för jag reagerar också på sången. Är mest inne på att den är för vass eller för stark i volym :)
mahan:
FÄÄRDIGT!
Tycker allt sitter fint nu och särskilt sångstämmorna i chorusdelen har du fått till riktigt snyggt!
h. johan
Asti:
Ja, det låter klart nu! Tungt och fint sound och det tog mig några
lyssningar innan jag kom underfund med de fyndiga och sköna
harmoniföljderna och taktindelningarna. Bra attityd i sången nu!
Möjligen skulle jag vilja ha upp sången ett snäpp, åtminstone i
avsnittet "The flag I wave .....".
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida