Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - Fallacy

(1/6) > >>

zorrow:
LÅTNAMN:                Fallacy
ARTIST/GRUPP:        Zorrow
GENRE:                    Thrash/Death
LÅTLÄNGD:               3:35
KOMPOSITÖR:          Zorrow
PRODUCENT:            Zorrow
EV. MEDVERKANDE: 
INSPELNINGSÅR:      2015

Texten:
Evil will feed evil
No matter what you pray
Amongst the true believers
Black death is on its way
Killing non believers, raping women, taking children’s life away

There is no God enough for you
Fall to your knees and pray it´s true

Machinegun getting closer
Destroying, making pain
A devilish composer
Insanity will reign
Mayhem start, the bloody part, a slayers art, all begging is in vain

The flag I wave is blacker than my soul
A mind of evil that no one can control
A lust for vengeance I carry in my heart
A true believer and killing is my art

Evil will feed evil
For each and every day
My hate is getting stronger
No matter what you say
Slaughtering and murder in God’s name will set you free, it is insane

Gurano:

--- Citat från: zorrow skrivet 22.03.2015, 00:00:42 ---Ja, hmm... Det här blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt. Önskar man kunde growla... Dessutom spelades sången in utan rätt inställningar vilket gjort att jag har fått ratta om en hel del där jag tidigare hade bra förinställningar. Högst osäker på sånginsatsen också :wacko: Uppriktigt sagt så är jag osäker på om den skall i papperskorgen eller inte. Men, alla goda råd kring mix, sång, spel etc mottages tacksamt.

--- Slut citat ---
Ett jäkla ös på musiken - kanon - kul att lyssna till! Inte papperskorgen :D
men sången kan nog bli bättre som du skriver. Jag skulle vilja ha en basigare röst ... ja kanske growl men inte nödvändigt. Nu är sången lite diskant och det är svårt att bitvis urskilja orden ... i alla fall för mig.

Tycker att nivåerna i mixen funkar bra.

/Gurano

Eddi:
Ojojoj vad häftigt du har ju samma häng i guran som Black Sabbath här och den vandrande guran är suverän. Sången är som du säger inte bra men om du tar bort alla effekter på den och EQ:ar upp basen något så tror jag det blir bättre.

mahan:
Tjou Zorrow!
Ett fräckt galopp detta, mycket intensivt drag och det lilla riffet som följer genom låten e i sin enkelhet genialt och rent av hypnotiskt, wow!
Det blir en förnimmelse av nånsorts baktakt, som ger låten en mycket egen snygg prägel, detta har du verkligen lyckats göra till en egen grej, inga kopior här!
Sången e ju sen en annan sak... tror att du hamnar lixåm gräva ut en plats för den ur gura soundena för om du bara höjer volymen och sätter på mera diskant för att få sången igenom så lider nog lyssnarnas öron av det. Sen kan du åxå pröva med att bredda sången med lite stereo chorus, men försiktigt så att inte sången tar överhand.
Jädrans kalasgott alster, så lönar sig definitivct att jobba ordentligt med sången, ligger ju hit-warning i luften :)

bra jobbat och fortsätt med full ånga på!

h.   johan

zorrow:
Tack Gurano, Eddi och Mahan. Det jag har gjort är att ta bort i stort all reverb, gett lite mer värme och ett Chorus på sången. Chorus har ju den egenheten att det blir lite burkigt men det låter i alla fall bättre än tidigare. Kanske blev det lite väl mycket Chorus? Får pilla vidare imorgon. Nu är det natti natti. Återigen, tack för lyssning och jättebra feedback alla tre! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion