Forum > Demolåtar

EMU: You

(1/4) > >>

Emulator:
Hej!

Skrivit ihop en liten visa inspirerad av mina döttrar :)

Jobbar med sången, men förkyld som vanligt nu, så den åker upp med första tagningen för sågning :)

[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/you.mp3[/mp3]

http://www.perfectbounce.se/you.mp3
Provided att sången ordnas...vad skall mer till?

Eddi:
Jag vill att du först säger hur det gick och var det kanske gick fel, tror att det är viktigt för utvecklingen.

Emulator:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2015, 00:15:54 ---Jag vill att du först säger hur det gick och var det kanske gick fel, tror att det är viktigt för utvecklingen.

--- Slut citat ---

hur menar du? med låten? jag är nöjd med pianotemat. gjordes på ett par minuter och spelades in för komihåg. skrev sen en text och sjöng in. och om det är sångtjosan du menar så gick det åt helvete. sjunger lite fel text här å var, och det ligger autotune totalt otransparant på hela spåret :D

Min fråga om fortsättning är menad såsom "ska jag lägga till något, typ dragbasun eller stråkar eller duger det med piano såhär om det nån gång kommer på åett bra sångspår?"

hoppas jag lyckades svara på det du funderade. nu är det öfrhoppningsvis sovdags i uppsala :D

mahan:
tJOU Emu!
Det är ju en riktigt känslig fin låt som säkert får tårar att falla.
Den som du gjort den till e ju säkert jättenöjd med den som den är just nu, lite rå och oslipad men den känns ärlig och det ät viktigt.
I låtar som denhär så hör jag ju förstås både stråkar, stora stråkar och mot slutet även mina "angels", mjuka distguror och saftiga trummor som alla väller mot ett crecendo där du sjunger duo antingen dubbar dig själv eller tar nån annan till hjälp.
Detta är bilden som jag ser det när du ställer frågan "vad ska mer till?"

Krya på dig och fortsätt så länge lågan brinner för låten!

h.   johan

Eddi:

--- Citat från: Emulator skrivet 21.03.2015, 00:42:34 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2015, 00:15:54 ---Jag vill att du först säger hur det gick och var det kanske gick fel, tror att det är viktigt för utvecklingen.

--- Slut citat ---

hur menar du? med låten? jag är nöjd med pianotemat. gjordes på ett par minuter och spelades in för komihåg. skrev sen en text och sjöng in. och om det är sångtjosan du menar så gick det åt helvete. sjunger lite fel text här å var, och det ligger autotune totalt otransparant på hela spåret :D

Min fråga om fortsättning är menad såsom "ska jag lägga till något, typ dragbasun eller stråkar eller duger det med piano såhär om det nån gång kommer på åett bra sångspår?"

Precis vad jag var ute efter. Du neggar din sång allt för mycket, det låter ju skitbra med din röst men du ger liksom upp när det inte funkar med tuningen. Jag tycker ditt mål ska vara att sätta den här utan AT , visst det blir många omsjungningar men jag tror du lär dig en massa på vägen.
Bra låt BTW och riktigt bra sång om du får till det.
hoppas jag lyckades svara på det du funderade. nu är det öfrhoppningsvis sovdags i uppsala :D

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion