Forum > Färdiga produktioner
Asti - All or nothing (klar)
mahan:
Ja då var den färdig!
Men hur jag än bönade och bad att behålla det mjuka softiga gurasolot så hittar jag det vassa igen... :rolleyes:
Men till all tur hann jag ladda ner den "mjuka" versionen innan den slutliga versione kom upp!
Asfint alster, och hittade en alldeles skön B3 som flöt omkring såååå snyggt åxå där bak, bra jobbat Asti!
h. johan
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.03.2015, 23:12:10 ---Fenomenalt bra :rolleyes: :D
Det enda jag tycker känns lite överkurs är sången vid:
Need to find the purity
Need to find the youth
I´m so tired of dishonesty
I´m longing for some truth
Texten är ju bra, men sången, rättare sagt tonföljden, känns inte perfekt där, enligt mig.
Men det är din låt och du bestämmer !
/Marre
--- Slut citat ---
Gläder mig att du tycker det är bra!
Avsnittet du nämner är ju ett stick, som jag ville skulle avvika från övrigt
och är det parti i låten jag är mest nöjd med själv, så det tänker jag inte ändra! :)
Men jag tror jag förstår vad du menar med att tonföljden inte känns perfekt,
inte passar ihop med resten av låten. Tack för uppföljande feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: mahan skrivet 26.03.2015, 04:07:03 ---Ja då var den färdig!
Men hur jag än bönade och bad att behålla det mjuka softiga gurasolot så hittar jag det vassa igen... :rolleyes:
Men till all tur hann jag ladda ner den "mjuka" versionen innan den slutliga versione kom upp!
Asfint alster, och hittade en alldeles skön B3 som flöt omkring såååå snyggt åxå där bak, bra jobbat Asti!
h. johan
--- Slut citat ---
Jag gjorde ett försök med ett softare gitarrsolo, men blev inte riktigt nöjd med det.
Tycker det ursprungliga (samma som nuvarande) solot har mer nerv och attityd.
Jag kan ju lägga upp den andra versionen också om någon skulle vara intresserad...?
Där finns en orgel, men det är faktiskt en tramporgelplugg, som jag använt rätt flitigt i senare låtar!
Tycker den funkar bra ihop med akustiska gitarrer. Tack för trägen feedback!
/Asti
stajo:
den skulle passa perfekt som ledmotivet i en western var det första jag tänkte :rolleyes:. Väldigt behaglig att lyssna på både mix och melodi och din röst. Kanske aningens händelsefattig även om det bryts av med ett solo. Men överlag mycket bra och melodin sätter sig.
bjurte:
Skitsnyggt Asti !!
Tremelo Guran = Mums-mums och solot så snyggt !!
Jaha, ytterligare en Asti-höjdare.. :)
/Stay High..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida