Forum > Färdiga produktioner
Asti - All or nothing (klar)
jonnerstone:
--- Citat från: Asti skrivet 19.03.2015, 12:23:56 ---Har bytt ut instrumentalsolot mot en lite softare variant, samt sänkt sången en aning. Bättre så här?
--- Slut citat ---
Enligt mig så blev det sämre. Det förra leadljudet stack ut på ett bra sätt och tillförde lite edge, nu blev det tråkigt och tillrättalagt i mitt tycke :(
Asti:
Marsall - Har editerat sångspåren och dragit ner styrkan där det stack ut märkbart!
Hör själv inga större nivåskillnader längre...sänkte dessutom sångvolymen generellt ett snäpp.
Använder Lexicon Hall reverb nu på sången. Ska kolla upp the Hooziers! :)
Eddi - Jättekul att du gillar låten och gitarrspelet!
jonnerstone - Menar du att den förra leadsången var bättre eller tänker du på gitarrsolot?
Jag fick en del kommentarer om att gitarrsolot inte passade in, men detta kanske blev i mesigaste laget..?
Kanske skulle behållit det gamla solot och bara justerat ton och volym...?
Tack för era kommentarer och uppföljande feedback!
/Asti
jonnerstone:
Jag syftar på gitarrsolot. Tyckte det var perfekt innan. De e bra att lyssna på kritik men ibland måste man gå på sin magkänsla och det som händer "in the moment" och helt enkelt skita i vad andra tycker ;)
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 19.03.2015, 18:29:50 ---Jag syftar på gitarrsolot. Tyckte det var perfekt innan. De e bra att lyssna på kritik men ibland måste man gå på sin magkänsla och det som händer "in the moment" och helt enkelt skita i vad andra tycker ;)
--- Slut citat ---
OK, tack för förtydligande!
Jag är inte själv heller särskilt nöjd med det nya solot, så det lutar åt att jag plockar tillbaka det ursprungliga.
Synpunkterna jag fick gällde nog mer ton och styrka än själva spelet...
/Asti
jonnerstone:
--- Citat från: Asti skrivet 19.03.2015, 18:39:04 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 19.03.2015, 18:29:50 ---Jag syftar på gitarrsolot. Tyckte det var perfekt innan. De e bra att lyssna på kritik men ibland måste man gå på sin magkänsla och det som händer "in the moment" och helt enkelt skita i vad andra tycker ;)
--- Slut citat ---
OK, tack för förtydligande!
Jag är inte själv heller särskilt nöjd med det nya solot, så det lutar åt att jag plockar tillbaka det ursprungliga.
Synpunkterna jag fick gällde nog mer ton och styrka än själva spelet...
/Asti
--- Slut citat ---
Jag tyckte att ton, styrka och spel satt som en keps på förra versionen. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida