Kontrollrummet

CuBASE, VARIAUDIO - PIL FÖRSVUNNEN? LÖST

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
När jag höll på som bäst tog batterierna i musen slut och i mina frenetiska försök att få igång den utan att byta batterier passade pilen på att försvinna. I den ruta där jag tror pil-valet fanns finns nu en grå fyrkant Range Selection nästa är Zoom, Draw, Play, Scrub och Timewarp men pilen finns inte som val vilket betyder att jag inte kan "märka den sektion jag vill arbeta med. en massa andra lustiga streck - högtalare och grejer kommer fram men inte min pil - är detnån som sett den eller har en förklaring till vartden har tagit vägen? Vore väldigt tacksamom någon har en lösning. Är helt handikappad utan pil som indianen sa.
Det ärbara i Variaudio som den är borta för övrigt.
« Senast ändrad: 13.03.2015, 19:31:23 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
När jag höll på som bäst tog batterierna i musen slut och i mina frenetiska försök att få igång den utan att byta batterier passade pilen på att försvinna. I den ruta där jag tror pil-valet fanns finns nu en grå fyrkant Range Selection nästa är Zoom, Draw, Play, Scrub och Timewarp men pilen finns inte som val vilket betyder att jag inte kan "märka den sektion jag vill arbeta med. en massa andra lustiga streck - högtalare och grejer kommer fram men inte min pil - är detnån som sett den eller har en förklaring till vartden har tagit vägen? Vore väldigt tacksamom någon har en lösning. Är helt handikappad utan pil som indianen sa.
Det ärbara i Variaudio som den är borta för övrigt.
Jag har gjort en support request på Steinberg men de varnar för att det kommer att ta tid för svar eftersom de släppte åttan i julas. Hur var det fanns det inte nåt M7 och Emil att tillgå har tappat bort mailadressen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?

Vad är svårt att förstå? Jag får ingen mus-pil vet inte hur jag ska beskriva det enklare - piljävulen är borta :P
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?

Vad är svårt att förstå? Jag får ingen mus-pil vet inte hur jag ska beskriva det enklare - piljävulen är borta :P

Skit i det då. Ville bara hjälpa till, sorry!

Finns en hög med inställningar och personliga layouts man kan göra i Cubase, finns mer än ett sätt att trolla bort och fram funktioner och en bild säger mer än tusen ord samt kan ge en lite hum om var problemet ligger. Hoppas supporten lyckas hjälpa dig då.
« Senast ändrad: 12.03.2015, 23:37:34 by jonnerstone »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?

Vad är svårt att förstå? Jag får ingen mus-pil vet inte hur jag ska beskriva det enklare - piljävulen är borta :P

Skit i det då. Ville bara hjälpa till, sorry!

Finns en hög med inställningar och personliga layouts man kan göra i Cubase, finns mer än ett sätt att trolla bort och fram funktioner och en bild säger mer än tusen ord samt kan ge en lite hum om var problemet ligger. Hoppas supporten lyckas hjälpa dig då.
Jag fattar inte varför du tar personlig anstöt Micke, självklart vill jag ha hjälp men en bild som saknar en pil är väl lätt att förstå utan bild om man säger så. För övrigt är jag så tekniskt inkompetent så jag vet inte hur man gör en skärmdump på en mac på PC  vet jag dock.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?

Vad är svårt att förstå? Jag får ingen mus-pil vet inte hur jag ska beskriva det enklare - piljävulen är borta :P

Skit i det då. Ville bara hjälpa till, sorry!

Finns en hög med inställningar och personliga layouts man kan göra i Cubase, finns mer än ett sätt att trolla bort och fram funktioner och en bild säger mer än tusen ord samt kan ge en lite hum om var problemet ligger. Hoppas supporten lyckas hjälpa dig då.
Jag fattar inte varför du tar personlig anstöt Micke, självklart vill jag ha hjälp men en bild som saknar en pil är väl lätt att förstå utan bild om man säger så. För övrigt är jag så tekniskt inkompetent så jag vet inte hur man gör en skärmdump på en mac på PC  vet jag dock.

Men snälla, tycker du inte själv att "Vad är svårt att förstå?" är en ganska dryg kommentar att ge någon som är beredd att spendera lite tid på att hjälpa dig? Du vet att jag har väldigt bra koll på Cubase och alla dess funktioner, och om jag då säger att den informationen du gav inte räcker för mig, kan du inte bara tro mig då, måste jag göra en lång jäkla utläggning till varför? Jag fattar att din pil är borta, jag är inte dum i huvudet Eddi, men det finns många sätt att få bort pilen på och många sätt att få fram den också, och jag ville se hur din arbetsyta såg ut för att kanske kunna lokalisera problemet, eller kolla om det helt enkelt är en bug.

En googling på "hur gör man en skärmdump mac" gav mig bl.a följande resultat:

"Skärmdump gör du med Äpple-Shift-3 (hela skärmen), Äpple-Shift-4 (för att markera en del av skärmen) eller med programmet "Skärmavbildning" som ligger i mappen Verktygsprogram (en massa finesser)"

Tog inte ens tio sekunder!

Men som sagt hoppas supporten kan ge dig en lösning på problemet, det är inte kul när ens program inte funkar så som man vill.
« Senast ändrad: 13.03.2015, 16:33:07 by jonnerstone »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bild  :o

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Se, de va väl inte så jäkla svårt  :), nu tror jag att jag ser vad problemet är också. Sidan om Pitch & Warp finns en liten ruta med en pil upp. Klicka på den så ska du se att din pil nog kommer tillbaka.




« Senast ändrad: 13.03.2015, 17:28:39 by jonnerstone »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En bild säger mer än 1000 ord - jag var 110% säker på att pilen saknades som option i rutan - jaja så fel kan man ha - tack Micke :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
En bild säger mer än 1000 ord - jag var 110% säker på att pilen saknades som option i rutan - jaja så fel kan man ha - tack Micke :D

Varsågod  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
20 dagar tog det innan jag fick svar från supporten - det tycker jag är lång tid :ph34r:

There is no arrow in the toolbar of
 the sample editor. So you can't get it back.
Please try to just press "1" to change the tool to the normal pointer. By pressing "1" again will switch to content sizing and time stretch sizing.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
....och svaret gav dig inte lösningen  ;)
Nä Jonners support var bättre, jag fattade inte svaret alls...
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se