Låter fett om sången. Bra tryck i de pluggarna. Är det bara kompressor eller mer på sången?
Vid 85 vill jag ha mer driv i trummorna då basen jobbar så frenetiskt och förtjänstfullt, som den gör.
För att sen vid 129 återgå till lugnare trumspel. Men där efter 129 skulle jag vilja ha dubbelt så många slag på koklockan...
Kul med samarbeten!
Tackar
Sången har lite effekter: kompressor, lite reverb, lite delay å lite booster
Från 85 där du vill ha driv i trummorna är enligt mig trummorna mycket tungt gungande - det du hör som en frenetiskt jobbande bas är eg trummornas baskagge som tuggar på - basen är här ganska lugn.
Jag testade, som du skrev, att dubbla klockan mot vad det var nu men det blev inget bra (för mycket klocka liksom) ... men jag la till lite extra klockslag på ett par kvartsslag (så lite mer blev det i alla fall

)
Kan bli riktigt fin ,bra sång o melodi av Eddie ..bra lir på instrument ..Men det bråkas alldeles för mycket ibland om platsen i framkant låten ..några getingguror kanske lite längre bak ..vid vers 150 går sång o komp fram fint tillsammans ..mer trummfills före vers reffe o sen gå upp på riden på reffen 170 så blir det mer markant skillnad mellan dom ? .. . mejsla fram liite mer djup mellan lagdelarna så blir det riktigt gött! jag gillarn" 
edit. verskompgurorna lite dova också ..85 var det getingguran lite hög o ta fram groove kompet o sången där så blir det ännu råare.. 
Funderar på vilka getingguror du menar. Låten har eg bara på ett par ställen mer än en gura (tunggunget i mitten har ett par guror samt på ett par korta ställen i övrigt - annars är det en kompgura) - kan du säga mer precist var de borde tonas ner?
Uppdatering: Har ändrat/EQat sången lite, lagt till lite mer klocka och sänkt en gura liite
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/TurnItOver2b.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 11.03.2015, 00:33:55 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!