Kontrollrummet

Goth tramp

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Från Blocket. Shit så läcker. Vill ha :D
Skulle göra sig bra i vilken som helst av Dracula's borgar. Undrar om man kan koppla någon slags pneumatik till en så här mackapär. Nån som vet vad det är för flärpar i knähöjd? Pumpa fram lite extra luft om det är drama i musiken kanske?
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Från Blocket. Shit så läcker. Vill ha :D
Skulle göra sig bra i vilken som helst av Dracula's borgar. Undrar om man kan koppla någon slags pneumatik till en så här mackapär. Nån som vet vad det är för flärpar i knähöjd? Pumpa fram lite extra luft om det är drama i musiken kanske?


Du får väl köpa en luftkompressor på Biltema!  :rolleyes:


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Nån som vet vad det är för flärpar i knähöjd?

...men vad gick DU i för skola ;)  Iallafall i VÅRAN skola klassrumsorgelns återfjädrande (av lufftrycket) flärpar reglerade ljudstyrka respektive övertoner en oktav upp! :rolleyes:


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Nån som vet vad det är för flärpar i knähöjd?

...men vad gick DU i för skola ;)  Iallafall i VÅRAN skola klassrumsorgelns återfjädrande (av lufftrycket) flärpar reglerade ljudstyrka respektive övertoner en oktav upp! :rolleyes:

 :o nästan som en synt alltså! Hmm, MIDI in på den här blir ett D.I.Y projekt att bita i...
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vi kopplade en dammsugare och jag är ganska säker på att det är sug som gäller - inte blåsa in.
De där vid knäna tryckte man ut med knäna för att få Forte eller helt enkelt lite mer volym.
Men då får man ta in mer luft (eller pumpa ut, som jag tror den fungerar) för att den inte ska tappa andan.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Hursomhelst, så här jäkla awesome skulle det vara att lira pekfingervalsen på en tramporgel som ovan  :wub:

Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
En sån liknande (bortsett från den läckra dracula smyckningen tyvärr) har vi man ståendes i ett hörn  på jobbet .. (BARA) MITT! HÖRN!  :D B)