Forum > Demolåtar
Dividend - Pianostycke 142,5 (Ananas-låten)
Dividend:
Ny version upplagd. Imitativ kontrapunkt på slutet och en del småfix. Fiolen (och klarinetten) låter inget vidare, får lägga lite tid på det.
--- Citat från: HasseFX skrivet 04.03.2015, 23:51:13 ---...lite Debussyskt flöde följt av Bartokska lekar :)
--- Slut citat ---
Kul det. :)
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.03.2015, 18:29:43 ---Fint och svängigt stycke, inte så dumt med mahans version "popping ananas" heller. :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Mahans version är riktigt intressant. :)
Tack för lyssning båda två!
1up:
Tangerar det bästa jag hört i pianoväg av Dividend tidigare. Återkommer allt som oftast till ordet "moget" representativt utav djupare tematik, som känslan man kan få av ett väl designat föremål, en djuphet i kommunikationen med objektet, i detta fall ett föränderligt tonlandskap.
Asti:
Imponerande, flyhänt pianospel! (Vilket jag alltid frapperas av i dina senare alster)
Gillade dock harmoniken mer i 141.5:an. Reagerar här på några toner vid 156-157 och
även runt 180, som känns lite fel, men det kanske ska vara så snabba skiftningar i
harmonierna. Antagligen något jag inte hajar... :)
Rumsljudet på fiolen (vid t.ex 170) känns aningen instängt jämfört med pianoljudet.
Som helhet njuter jag mycket av pianospelet och de vemodiga harmonierna.
Vackert och avkopplande!
/Asti
Dividend:
1up: Kul att höra 1up.
Asti: Alltid kul när nån uppskattar pianot. Ska kolla ställena du nämner! Rumsljudet? Båda är ju torra? Kan ha glömt nån inställning
Tack till er båda för lyssning!
Marruschkka:
--- Citat från: 1up skrivet 19.03.2015, 23:26:21 ---Tangerar det bästa jag hört i pianoväg av Dividend tidigare. Återkommer allt som oftast till ordet "moget" representativt utav djupare tematik, som känslan man kan få av ett väl designat föremål, en djuphet i kommunikationen med objektet, i detta fall ett föränderligt tonlandskap.
--- Slut citat ---
Instämmer till fullo :D
Otroligt vackert med såna skiftningar jag blir hög av, t ex vid 1:24,2:12, 3:14, helt fantastiskt ju :wub:
Det här måste vara det bästa du gjort sen "Tranan", iofs en smaksak, men jag älskar den oxå, bägge är gjorda i spännande tongångar-och pianot, herreminje, det blir bara bättre och bättre, men dra ner soloviolinen vid 0:54-1:09 bara :rolleyes: :P
TOK-BRA, lyssnar igen och igen :wub:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida