Forum > Demolåtar

Gurano & Zorrow - Stomp

<< < (3/6) > >>

Gurano:

--- Citat från: tigersoul skrivet 02.03.2015, 22:40:47 ---Gillar lika mycket här, men något ylande ska jag inte ge mig på. Det lilla jag fingrat på rock än så länge låter inget vidare i mina egna öron iaf ;)

--- Slut citat ---
Tackar - kul att det gillas.
Du kan med all säkerhet sjunga rock - testa gärna på någon annan av mina ständiga upplägg - såvida du inte gör det på dina egna alster :D
På denna har jag nog redan sång på G
/G

MOMA:
Bra tryck. Bra låt. Bra sväng. Men, en helt knäckande bra bas. När man väl får höra en sån skjuta in små finlir mellan guror och trummor så upptäcker man hur mycket den saknas i mycket musik av idag. Skulle gärna få höra lite om mixen på den och övriga - du har trots ganska tätt arr fått en bra balans!

tigersoul:
Kan och kan, alla kan väl, sen hur det låter...  :ph34r: :o :wacko:

Gurano:

--- Citat från: tigersoul skrivet 03.03.2015, 14:09:46 ---Kan och kan, alla kan väl, sen hur det låter...  :ph34r: :o :wacko:

--- Slut citat ---
:)

--- Citat från: MOMA skrivet 03.03.2015, 12:41:54 ---Bra tryck. Bra låt. Bra sväng. Men, en helt knäckande bra bas. När man väl får höra en sån skjuta in små finlir mellan guror och trummor så upptäcker man hur mycket den saknas i mycket musik av idag. Skulle gärna få höra lite om mixen på den och övriga - du har trots ganska tätt arr fått en bra balans!

--- Slut citat ---
Tackar
Hmm svårt att beskriva hur jag gjort/gör (suger ju på mix) - rattar lite här å lite där :D
Jo ljudbilden är tät men inga ljud är liksom lika och konkurrerar inte med varandra på så sätt - tänker jag. Har försökt att med EQ separera guraljuden frekvensmässigt, likaså har jag kört EQ på basen.
Effekter som använts är på bas är bara kompressor, EQ
Effekter på guror är lite olika : reverb å twangreverb på ena å kompressor, delay dist å lite olika filter på den andra. En tredje gura som spelar någon slinga har TrebleBooster, coolplex, container å Tubekompressor - fråga mig inte vad alla effekter är för nåt för det vet jag inte men de låter bra  :lol:
Trummorna ligger medvetet ganska långt fram i mixen.

ja inte blev ni klokare på detta - för jag blev det inte :D

/G

Gurano:
Ursäkta att jag spammar demotråden men är man i ett stim så är man :D
Zorrow la sång på denna - blev riktigt bra (tycker jag)- vi tar tacksamt emot tips
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Zorrow_Stomp2.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion