Kontrollrummet

EPI - RendeVouz

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
LÅTNAMN:                RendeVouz
ARTIST/GRUPP:        EPI - Eddi, Perre & Isabella
GENRE:                    Woodstock
LÅTLÄNGD:               6:24
KOMPOSITÖR:          Eddi
PRODUCENT:            Eddi
EV. MEDVERKANDE:  Ja
INSPELNINGSÅR:      1969 (2015)

Lägger då upp vår låt som vann Woodstock-festivalen - tack för alla fina uppskattningar och röster.

Mahan ville att jag skulle göra om den till 2015 - fast det enda jag tänker på då är att lägga någon lite högre synth och kanske ta bort publiken, nja vet inte - gillar den som den är - jag hittade ett gammalt band från replokalen här om dagen där en farfisa var med och snacka om att kvalitén var sämre förr (ljudkvaliteten alltså) :D

Taktmässigt tillhör den här det svåraste jag gjort, dels är det breaket som är lite speciellt (försök hänga med där) men framförallt början på verserna toksvårt att få alla musikanter med på dom samtidigt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mysigt! Och sångerskan strålar på bästa Woodstock-maner!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Värdig vinnare :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härlig festivalstämning!
Jag slår mig ner i gräset med en burk mellanöl och njuter av musiken och solskenet!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Fortfarande skön lyssning fast den är lite som att klappa en igekott. Lite vass ibland. Du har alltid så tokmycket diskant på trummorna. De där "phasing" cymbalerna, är det med flit? Gissar du har överlappande midi nötter på somliga slag faktiskt.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fortfarande skön lyssning fast den är lite som att klappa en igekott. Lite vass ibland. Du har alltid så tokmycket diskant på trummorna. De där "phasing" cymbalerna, är det med flit? Gissar du har överlappande midi nötter på somliga slag faktiskt.
Det finns (en rätt usel) förklaring till fenomenet och det lär vara att en ljudtekniker ställt in EQ-mixern för DT9 så att de ska låta perfekt i Perres aktiva monitorer. Eftersom han känner Perre så gjorde han som så att han tejpade fast alla potar efteråt. Dessutom är det bara standardljudet som ger lyfteffekt på hihatten. Så den mix som kommer ut av det till Logic är inte anpassad för det som ramlar ner på spåret. Tja sant eller inte vad vet jag?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tack för den livelyssen"Eddie!  :D Det var nåt annat än mello det här . ..finfint va ordet  B)


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
epic! Stämningen på den här spelningen är inte att ta fel på :) Vad är det för doft i dimmorna där borta???
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Den här är riktigt bra eddi, riktigt bra.. :)
Kanske att basen är lite otyglad, en liten sänkning och komprimering där skulle nog göra susen..
Far out man...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Sorry för svar på gammal låt men fick en nostalgikick i natt då jag lyssnade på vår vinnare i Woodstockfestivalen och tänkte att jag samlar in kommentarerna från röstningstråden så att allt finns på samma ställe.

Mahan tyckte:

3.  RendeVouz
Här har man utgått från att detta skall låta Woodstock och här har man även lyckats.
Mixen är nog i vassaste laget, hihatten river i trummhinnorna. Ljudbilden är mycket tungt belastad men trots det
kommer sången snyggt igenom. Och vilken härlig solist, tror att jag hört den damen förr och hon låter bättre och
säkrare än nånsinn, en svår melodi som klaras av som schmäck. Och den lilla härliga vibraton får mig att smälta.
Många instrument och mycket glatt skrammel, det hör ju till dessa "live" uppträdanden och det verkar ju som om
publiken åxå gillade låten om man lyssnar på applåderna!

Bara tävlingen är över så hoppas jag att ni kör en ny mix där ni glömmer Woodstock och uppdaterar soundet och
liret till 2015 för det kommer att bli succé, tro mig. Bra jobbat här åxå!

Wernis tyckte:
Låt 3. 8p  Rendevouz
Härligt progig sång. Joan Baez möter Melanie. Helt skamlös stöld av Jesus Christ Superstartemat också.

Bribedant tyckte:
10 p - 3. RendeVouz -  Fastnade i huvudet direkt + Dat voice   :wub:

Space tyckte:
3. RendeVouz - 10p
   Perfekt på alla sätt och sångrösten är pricken på i'et. Som Kala Scarpinski men med en skön vibrato.

Asti tyckte
10 p - låt nr 3 Rendezvouz  Här tycker jag man bäst fångat tidseran och live-känslan från Woodstock. Lite flummigt
          och Flower Power aktigt som sig bör. Väldigt charmig och fin sång. Låten i sig är skön och sätter sig snabbt. Enda     lilla plumpen är det lite otajta basspelet i inledningen.

Plika tyckte:
10 p till Rendezvous -känns mest tidsenlig, läcker sång och -soundet!

HM V tyckte: (vem nu det är)
10 p: 3. RendeVouz: Jag är ordlös!

Sen blev det ju en massa röster utan kommentarer också men dom klippte jag inte in. Det är kul med två skärmar då kan man göra sånt här på lätt sätt.



Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul, det kan vara intressant att samla allt under samma tak, så att säga, även om det tar ett tag innan man kommer till den slutsatsen.  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Jag har inte hört den här förr. Glad att jag lyssnade nu, den är bra på riktigt. :)
Sköna sound, härlig och spännande musik, intressant och bra mix.

Bra av er !! :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/