Det är snyggt sammansatt. Jag blir däremot inte klock på vad jag egentligen tycker.
Sången svajar först och låter osåker, sen när det stabiliseras lite så känns det bitvis som att uttryck/attity i sången inte alls limmar med budskapet.
Nån strof senare så tycker jag INTE så längre. Samma med arr/form. Lite för tjolahopp för ämnet, -samtidigt inte.
Ja, snacka om värdelös feedback på en låt, ber om ursäkt 
Men ja....bra utfört, men lite...uhm...spretigt?

Jag fick iaf ett gott skratt när jag läste dina tankar om låten

jag kan trösta dig med att jag haft liknande tankar och inte heller kunnat bestämma mig. Å ena sidan tycker jag det blev skit, å andra sidan tycker jag det blev ganska skapligt, och jag kan inte bestämma mig för vilket det blev. Man får väl nöja sig där för en komma-igång-igen-låt

OK som kom-igång låt, men jag har hört bättre av dig.
Jag saknar tryck och låten är för kort. Slutet känns mer som ett break än som ett avslut.
Du har rätt i att det definitivt inte hör till det bästa jag skrivit. Varit borta länge. Avslutet är en annan sak jag gillar o ogillar samtidigt. Kanske behöver det bara putsas upp?
Javisst 2A låter betydligt mer proffsig. Sedan tycker jag kanske att det är fel trumset, men det är en smaksak.
Skjut mig inte nu, men det är det första bästa som laddades in i samplern *skrattar* kanske förklarar saken?
Undrar om inte det är lite för mycket taktbyten...? Låten liksom stannar upp/börjar om. Blir lite splittrat.
Jag gillar takten i refrängen bättre än den snabba takten, som börjar vid ca 60 sekunder.
Tror att flytet skulle bli bättre om du körde vidare med refrängens rytm och bara varierade arret där i stället!
I övrigt gillar jag din tydliga mix, bra text och nära, uttrycksfulla sång! Kul att du är tillbaka med ny musik!
/Asti
Det där förslaget var ett som jag tänkte över när jag först hade knåpat ihop alltihop. Det >ÄR< lite spittrat helt klart. Kanske är det charmigt, kanske är det inte. Som min fru sa: det är tre låtar i en o därmed 2 för mycket. (min hårdaste kritiker)
Skitbra text Tigern.
Man önskar att denna låt spelades på alla populära radiostationer och hördes av alla ungdomar och barn av idag.
Stil och produktion på din låt är nog inte det som når denna målgrupp men ändå, fler såna här texter.
Har ingen egen vettig feedback att komma med utan håller med Asti.
Bra jobbat
Kul du framförallt gillar texten och budskapet. Det är här kärnan i mitt musikintresse ligger. Fick jag bara sitta o mixa och arr'a andras uttryck skulle jag snart tröttna o göra något annat. Det är den positiva sidan av myntet. Den negativa är att jag inte blir lika driven på att göra bra arr och att ägna mig åt att fullända dem. Dags för ett samarbete på kr snart kanske med folk som är mer drivna på de där lagren i låt-tårtan?