Kontrollrummet

1up-Apocalypso

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Snöat in på Dexter först nu 2015, fantastisk TV-serie gjord med fingertoppskänsla och sinne för detaljer. Bra stämning i bilder och musik.

Se den här låten som tänkt ledmotiv till nästa HBO-succé. :)

Den är inte klar, elpianoslingan behöver fixas, det är ett synkfel där taktblock behöver flyttas en takt på ett ställe. Mest finslipat i början.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hmm, inte illa. Helt såld blev jag dock inte. Saknade en rivigare del i låten, eller nåt. Elpainot kunde ha högre volym tycker jag.
Basen är rätt dominerande men kanske du vill ha det så.
Hmm, oj va de lät negativt detta, nä, inte är låten dålig inte. För mig skulle detta, vid närmare eftertanke,  fungera somavslappningsmusik, förutom då för basen som är för energisk. Och i så fall skulle en rivigare del nog sitta fel, så glöm det  :lol:

//Space

Life is too short to remove USB safely


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Grymt svängigt detta 1up.

En b-del skulle sitta som brytare,kanske åt det riviga hållet som krister var inne på eller åt andra hållet - feta soulkörer..Men svänget är grymt skönt.De lätta solona sitter också kalas.Lite sång på detta med soul feeling,och nån b-del här och där med "soulsisterkörer" skulle lyfta det här till nya nivåer.

Dexter,ja jag och min Eva fastande i Dexter för ett år sedan och vi har sett allt,brutalt bra serie.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, verkligen skönt sväng! Snygg bas, men kanske aningen för stark.
Skulle gärna vilja ha fler harmonier i låten, som ger lite extra "lyft".
Men så här är den ju iofs mer suggestiv...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det svänger ett gäng! Basen är ju dominant men det hör välan till genren. Skulle vilja att övriga instrument fick lite mer volym och crisp som en motvikt till basen. De kommer inte riktigt fram nu.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Svänger bra - tipsen från de andra kan jag hålla med om - lite för dominant bas, lite rivigare ljud på de andra instrumenten ... i alla fall något av dem. B-del - tja ja det önskar jag.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!