Kontrollrummet

Bias desktop?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Någon som testat denna plugg till sin gitarr eller bas? Jag laddade ner en demo i veckan och måste säga att jag tyckte det lät rätt bra. Dock saknar jag lite möjligheter med reverb, chorous och delay. Men det går väl att ta Logics pedaler eller annat...

Några efarenheter att delge? Värd sina pengar?

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ingen aning! Lyssnade på tuben på en som presenterade den men som vanligt är det lätt för mig att tappa fokus från det väsentliga, då det finns så mycket att göra runt omkring själva låtskapandet. För mycket gear kan för mig lätt ta fokus från att faktiskt göra musik. Så för mig går en sån här grej med så många möjligheter bort.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har ingen erfarenhet av den men när jag kollar på webben så verkar den vara schysst. Själv använder jag numera nästan bara guitarrig 5
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Ingen aning! Lyssnade på tuben på en som presenterade den men som vanligt är det lätt för mig att tappa fokus från det väsentliga, då det finns så mycket att göra runt omkring själva låtskapandet. För mycket gear kan för mig lätt ta fokus från att faktiskt göra musik. Så för mig går en sån här grej med så många möjligheter bort.

Jag är helt tvärtom.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Jag hoppar mellan Guitar Rig 5 och Scuffham Amps lite efter humör! Speciellt Scuffham har riktigt bra effekter och högtalar/mik-simulering. Men denna verkat trevlig - närmare Kemper i tänket så demon ska definitivt testas! tack för tipset :)


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej igen....

Jag använder också guitarrig från nativ. Men så dök denna upp - gillar soundet i denna plugg, de lilla jag hunnit testa. Jag kan hålla med dig MaxB. Precis i skaparprocessen så vill jag inte ha för många olika saker att pilla på för då tappar jag också fokus. Där gäller det för mig att ha några enkla saker som jag vet hur de fungera. MEN SEN.... då är det kul att pilla med olika möjligheter till ljud.
Ibland kommer en låtdel till på bara ren inspiration från ett coolt ljud som ger en viss känsla (så är det för mig)

Hasse - tror inte den där kopieringsgrejen är med på demodelen - jag har inte lyckats får igång den i alla fall (Kemper likheten).

Ps. Om ni testar och hittar något kul så berättaDs

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Första gången jag hör talas om Bias desktop. Risken med de här avancerade gitarr pluggarna är att man (jag iallafall) sitter och pillar på alla settings istället för att lira gitarr  :wacko: Har också GuitarRig som jag använder till allt möjligt förutom att köra guran genom. GitRig har en så schysst uppsättning effekter att jag ofta kör en effect send till GitRig. Ljudmässigt trevligaste amp simulatorn jag använt hittills är Studio Devil Amp Modeler Pro. Befriande ren från teknikaliteter också. Bara rattar och switchar man känner igen från de riktiga stärkare jag haft.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Säger man samma saker om syntar? :blink: Nä för många presets. Jag nöjer med med en synt som bara har fem ljud(presets) :lol: Nä men när man har en ny gitarrplugg så sitter man och skruvar och testar alla alternativ och sen när man hittar sina favoriter så håller man sig till dem och spelar mindre än pillar.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Säger man samma saker om syntar? :blink: Nä för många presets. Jag nöjer med med en synt som bara har fem ljud(presets) :lol: Nä men när man har en ny gitarrplugg så sitter man och skruvar och testar alla alternativ och sen när man hittar sina favoriter så håller man sig till dem och spelar mindre än pillar.
Hahaha. Just så!  :D