Forum > Demolåtar

Marsall - ögonblick (Klar)

<< < (5/7) > >>

palm:
Hej hej!

Ja detta blev ju lite sent....men samtidigt så vet jag inte vad mina öron håller på med. Det är inte första gången jag uppfattar något som otight när jag lyssnar en eller två ggr...
De ljud jag tänkte på kom vid 63-64, 70-71, 104-105 och några ggr till. Idag lät de helt okej....så det krävdes nog mer av mig i lyssnandet helt enkelt.

Detta blev bra....kul med de orientaliska tonerna (får väl tillägga att de låter så i MINA öron) :-)

Ha det bäst och ett gott jobb!

/Göran

Asti:
Den här har jag visst missat!
Den bär ditt sedvanliga kännemärke, som karakteriseras av lite annorlunda
harmoniföljder och udda gitarr-riff. Kanske skulle jag vilja ha lite fylligare,
tyngre botten i bas och trummor. Annars är mixen balanserad tycker jag.
Hör inte all text, men den känns som en viktig beståndsdel i låten.
/Asti

Marsall:
Tack palm för bra o kul med orientaliska toner o dom många lyssen :D O tack för din återkoppling o ha det bäst du med  :)

Tack Asti för balanserad mix o udda riff o harmoni .. :D ja man hamnar alltid på udda rutan vare sig man vill eller inte det blir bara så..  :)

nu har jag försökt mejslat upp/fram basen mera o crunchat till trummorna o försökt även följt med bättre på sången. .. Hoppas jag siktade hamn" bättre nu?

Skall väl försöka lära mig o stereobredda också har fått finfint tips på hur man gör ..Men får väl träna lite först  ;) B)

Dividend:
På nåt vis funkar sången till arret, mer skriksång skulle jag vilja ha :)
Tycker inte du behöver lägga mycket tid på mixen, det låter bra som det är.

Har dålig koll på vad du sjunger, får lyssna igen :D men det låter lite åt Eddie Meduza/Ebba grön hållet (utan att det är dåligt för det). Kanske har noll koll :)

spacetrucker:
Denna föll mig inte helt på läppen (smaksak) men den låter som ett bra hantverk. Virveln tycker jag kanske är för hög (också smaksak).

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion