Kontrollrummet

SoundSlope - Groundling Externalism

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
LÅTNAMN: Groundling Externalism
ARTIST/MEDVERKAN: Soundslope/Hållplats18
KOMPOSITÖR: JT
GENRE: Synt
LÅTLÄNGD: 6.06
INSPELNINGSÅR: 2015

FORMAT: mp3


https://soundcloud.com/busstop18/groundling-externalism


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
introt gillade jag mycket. Det som kommer efter arpeggiobasen sen tyckte jag kändes lite för sökt. pianotonerna satt otroligt fint, men mellotronishljudet kändes lite för...ja, just trevande.

Arpeggiobasen gillade jag inte ALLS när den kom in. men efter ett tag så känns det som det hände något och den skall vara där. Sololjudet/mnosynthen senare är också en tycke/smakgrej. låter inte helt klockren i min smak ensam med arpeggiot, men ihop med padsen senare låter det riktigt snyggt.

mer låtar!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Tack Emulator! :)

Trevande var ordet! :) Att det är trevande är inte så konstigt, dels för att jag drar igång studion en gång i halvåret, max, dels för att detta var en mer känslomässig hyllning. Mellotronen var ju något TD körde med, därför ville jag ha med den och även pianot är ju en slags ripoff från Ricochet...


Dagen började med att Wavestationen tappade ALLA presets och sedan gick det ungefär i samma töcken. Presetsen är fortfarande inte tillbaka men lyckligtvis har jag även den "mjuka" versionen av Wavestation. :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gillade också introt, sedan är det inte min typ av musik, så jag kan inte ge dig några tips eller så men huvudsaken är ju att man gillar det man håller på med och har roligt.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Tack Roffe H! :)
Tangerine Dream har varit ett av mina absoluta favoritband ända sedan 70-talet, om än med minskande styrka de senaste 20 åren. Dock gillar jag lite "blipp-blopp-terapi" då och då. :) Mina bluesförsök kommer sällan fram till 2a takten... ;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Först läste jag vad Emu skrivit och tänkte att jag ska lyssna efter det då. Men jag kom av mig helt och följde bara med i det mysiga ljudlandskapet - gillar skarpt - slutade lite plötsligt kanske :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Kul och tack Eddi! :)
Jo, den går nog att bygga ut. Ska bara fullfölja "kriget" med den kraschade synten... ;)