Forum > Demolåtar
Emu + Julianna: Frozen v03
Eddi:
Ger mig inte in i mixdiskussionen just nu lite burkigt på J och lite vasst och ett och annat som kan dras i.
Låten faller inte inom standard 1A och det är spännande - den tar mig med på en intressant resa och herre min gud vilken röst J har och när man tror att hon inte kommer högre så knäcker hon en i nästa sväng . Outrot känns lite tomt men jag anar att det är under bearbetning.
Saknar inget nytt typ en taggtrådsgura här och var utan tror mer på det ni har det gäller bra att förfina det något. Gillar :D
Emulator:
tack för det Eddi!
Jag tror också att det som fattas/bör fixas är mer i formen, lite roliga övergångar mellan de olika delarna etc.
J brukar ju sjunga betyligt mer återhållsamt så det var riktigt kul att få filerna efter jag kommit med den otroligt precisa beställningen "öh, kan du inte typ sjunga lite operaaktigt i b-delen?" :D
Nån ton som surar lite i första tagningen och jag tänkte prova på lite autotuner medans hon sjöng in nästa vriant. Men logics tuner fick tokspel av monstervibratot så det var bara att lägga ner.
kul att du gillart so far, vi återkommer =)
spacetrucker:
Wow :wub: :wub: Träff och sjönk. Helt i min smak. Lite som Madonnas "Frozen" men helt olika. Mixen är kanske lite vass men det lät jag inte mig störas av. En tanke angående prat-partiet ("You could have seen me...."). Kunde det låta mindre argt och lite mer mollbetonat och dyster. Så att "han" skulle låta mer sorgsen lixom. Nu låter han mera "Vem fan har klämt tandkrämstuben fel nu igen..." ...min åsikt alltså. Annars skitbra
//Space
palm:
Hej hej!
En klar besvikelse när jag satte igång och lyssnade på denna. FROZEN - har nämligen bara EN innebörd i min familj (p g a mina barn) nämligen filmen Frozen.
Nej, men detta blev ju en otroligt positiv överraskning. Du bara måste jobba vidare med detta skissblock. Härlig rytm, snygg sång. Lockande tema. Denna har utvecklingsmöjligheter :-)
Emu du kan koppla in dator som playback när du står i Globen...jag kan faktiskt visa dig :-)
Följer!
Med vänlig hälsning,
Göran
Plinka:
:wub: :wub: :wub:
Det här låter som en produktion helt i min smak! Naturligtvis har mixen mycket kvar, så desto större anledning att följa projektet.
Älskar Juliannas röst, hon passar klockrent för låten!
Om hon nu ska lägga om/till delar av låten, så kunde jag nästan hör för mitt inre öra en annan andrastämma på versen "cover me in blankets..." om ni vill variera stämman alltså... :)
Läckert mellanparti förresten.
Ja, du har återigen skrivit en maffig låt med stort textinnehåll och mycket känsla. Så du/ni får putsa på! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida