Forum > Demolåtar
Emu + Julianna: Frozen v03
Marruschkka:
Mycket vackert, härlig ljudbild som vanligt när det gäller dig Emu :rolleyes:
Julianna briljerar med sin tjusiga stämma, det hela är mycket lovande.
Jag gillar din MC-passage här EMU, keep it!
Följer denna :wub:
/Marre
Emulator:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 16.02.2015, 08:57:04 ---Wow :wub: :wub: Träff och sjönk. Helt i min smak. Lite som Madonnas "Frozen" men helt olika. Mixen är kanske lite vass men det lät jag inte mig störas av. En tanke angående prat-partiet ("You could have seen me...."). Kunde det låta mindre argt och lite mer mollbetonat och dyster. Så att "han" skulle låta mer sorgsen lixom. Nu låter han mera "Vem fan har klämt tandkrämstuben fel nu igen..." ...min åsikt alltså. Annars skitbra
//Space
--- Slut citat ---
Riktigt kul att du gillart! Skall tänka på spoken word där inga dumma ideer. tänkt lite åt desperathållet, men dina tankar funkar med.
Eventuellt kunde man ha en barnröst, fast det skulle nästan bli för hemskt?
Liknelsen med tandkrämstuben r så j-vla klockren att jag skrattade högt :D
tack!
--- Citat från: palm skrivet 16.02.2015, 09:43:09 ---Hej hej!
En klar besvikelse när jag satte igång och lyssnade på denna. FROZEN - har nämligen bara EN innebörd i min familj (p g a mina barn) nämligen filmen Frozen.
Nej, men detta blev ju en otroligt positiv överraskning. Du bara måste jobba vidare med detta skissblock. Härlig rytm, snygg sång. Lockande tema. Denna har utvecklingsmöjligheter :-)
Emu du kan koppla in dator som playback när du står i Globen...jag kan faktiskt visa dig :-)
Följer!
Med vänlig hälsning,
Göran
--- Slut citat ---
Jag lovar, det är inte HELT lätt att tänka bort Olof i studion :wacko: :unsure:
Hm. jag kanske får spela nån pad i globen då? :D Skissar vidare. Lite brötig i struktur och uppbyggnad...men skissar vidare!
tack för uppmuntrande ord!
--- Citat från: Plinka skrivet 16.02.2015, 13:51:14 --- :wub: :wub: :wub:
Det här låter som en produktion helt i min smak! Naturligtvis har mixen mycket kvar, så desto större anledning att följa projektet.
Älskar Juliannas röst, hon passar klockrent för låten!
Om hon nu ska lägga om/till delar av låten, så kunde jag nästan hör för mitt inre öra en annan andrastämma på versen "cover me in blankets..." om ni vill variera stämman alltså... :)
Läckert mellanparti förresten.
Ja, du har återigen skrivit en maffig låt med stort textinnehåll och mycket känsla. Så du/ni får putsa på! :D
--- Slut citat ---
Bra ideer med stämman där! Skall kika på det.
Känns oerhört kul att du gillar maffigt och med textinnehåll...man blir lite orolig att det ska vara overdone eller för pretto...men jag älskar ju att jobba med sånt här, och bygga in budskap i text OCH ljud och arr och...allt. Hoppas man lyckas ibland :)
tack för fina ord Plinka, det värmer!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 16.02.2015, 17:29:03 ---Mycket vackert, härlig ljudbild som vanligt när det gäller dig Emu :rolleyes:
Julianna briljerar med sin tjusiga stämma, det hela är mycket lovande.
Jag gillar din MC-passage här EMU, keep it!
Följer denna :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Ännu mer värmande ord Marre, stort tack. Vi öser vidare =)
MaxB:
Stort! Julianas röst är grym då hon levererar den så här.
Marre har förresten en bekant sångfågel här i Stockholm, vars röst det låter som vid 115 (bland annat). Kul med de passager du har mellan de olika delarna men dessa kan som du säger utvecklas.
Och du har plockat in lite jojk från dig också, tillsammans med något distat.
Trevligt med sånt här!
Roffe H:
Vilken röst, oj,oj,oj! I övrigt, som Eddi, lägger jag mig inte i nån mixning, som jag vet så lite om...men en jätte-jättefin låt är det ju. :wub:
/Roffe H
Emulator:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2015, 23:58:29 ---Stort! Julianas röst är grym då hon levererar den så här.
Marre har förresten en bekant sångfågel här i Stockholm, vars röst det låter som vid 115 (bland annat). Kul med de passager du har mellan de olika delarna men dessa kan som du säger utvecklas.
Och du har plockat in lite jojk från dig också, tillsammans med något distat.
Trevligt med sånt här!
--- Slut citat ---
Tack! Ja...jojken eller vad man nu skall kalla den, är en shameless inspiration från sången Kari Bremnes pianist lägger på "Fyret ved Tornehavn".
kul att du gillart! Jag jobbar as we spik (medans vi spikar??) på övergångarna!
--- Citat från: Roffe H skrivet 17.02.2015, 15:15:10 ---Vilken röst, oj,oj,oj! I övrigt, som Eddi, lägger jag mig inte i nån mixning, som jag vet så lite om...men en jätte-jättefin låt är det ju. :wub:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack ska du ha! Och visst sjunger hon grymt =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida