Forum > Demolåtar
Plinka -Autumn Leaves -sångövning...
Plinka:
Tja, medans nästa egna komposition håller på att utveckla sig, så gör jag som många andra här -en liten pausjazz att övnings-sjunga på :)
Hittade Eva Cassidys ackord någonstans på nätet, enkelt pianokomp, soft sång.
- Ja, gärna kritik mot framför allt sången som kan vara utvecklande för mig :)
Annars är detta inget jag tänker jobba vidare med.
Låtlängd 3 min.
mahan:
Tjou Plinka!
Satt just och kollade på Grammy awards på TV och nu när jag lyssnar på dig så tycker jag du åxå borde få komma upp på dom stora estraderna, det finns många av dom som bleknar mot din sång.
Härligt mjuk och skön röst och du behandlar den med pietet och tolkar sången så att alla fina känslor kommer igenom, underbart! :wub:
Man kan väl säga att du respekterar sången och om detta är lite "övnings-sång" så skulle jag gärna lyssna på denna låt bara du kunde få ihop ett värdigt komp, antar ju att du själv lirar pianot och det är ju snyggt men kräver lite mer slipning. Om du har ackorden till låten så kunde jag kolla på dom... (pst, hittade dom)
h. johan
Emulator:
Sångtips var det?
Jag tycker det vore intressant att höra dig sjunga med rejält svag stämma och MYCKET luft som läcker. Jag tror det kunde ge en extra dimension. Du har ju en väldigt bra röst som kan skära igenom vilken mix som helst, och när du sjunger mörkare så får du en fylligare mer kraftfull ton. Allt det där kan du, men kanske testa lite mer ultrasvagt?
Uttalsmässigt drar du ofta väldigt ljusa engelska "e". Liives, snarare än leaves. Petitessartat, men något jag tänkte på när det ändå är sångkritik du är ute efter :)
Riktigt fint annars. Lägg gärna upp mer sånt här =)
Plinka:
--- Citat från: mahan skrivet 15.02.2015, 22:48:25 ---Tjou Plinka!
Satt just och kollade på Grammy awards på TV och nu när jag lyssnar på dig så tycker jag du åxå borde få komma upp på dom stora estraderna, det finns många av dom som bleknar mot din sång.
Härligt mjuk och skön röst och du behandlar den med pietet och tolkar sången så att alla fina känslor kommer igenom, underbart! :wub:
Man kan väl säga att du respekterar sången och om detta är lite "övnings-sång" så skulle jag gärna lyssna på denna låt bara du kunde få ihop ett värdigt komp, antar ju att du själv lirar pianot och det är ju snyggt men kräver lite mer slipning. Om du har ackorden till låten så kunde jag kolla på dom... (pst, hittade dom)
h. johan
--- Slut citat ---
Oj det tackar en för, så otroligt fint skrivet :wub:
Och skulle du vilja byta ut mitt taffliga piano mot nåt snyggare, så -be my guest!! Tur vi har dig Mahan här som är både så kunnig och så hjälpsam åt alla håll :D
--- Citat från: Emulator skrivet 16.02.2015, 00:39:29 ---Sångtips var det?
Jag tycker det vore intressant att höra dig sjunga med rejält svag stämma och MYCKET luft som läcker. Jag tror det kunde ge en extra dimension. Du har ju en väldigt bra röst som kan skära igenom vilken mix som helst, och när du sjunger mörkare så får du en fylligare mer kraftfull ton. Allt det där kan du, men kanske testa lite mer ultrasvagt?
Uttalsmässigt drar du ofta väldigt ljusa engelska "e". Liives, snarare än leaves. Petitessartat, men något jag tänkte på när det ändå är sångkritik du är ute efter :)
Riktigt fint annars. Lägg gärna upp mer sånt här =)
--- Slut citat ---
Tackar och niger Emu! Intressant, för den sångstil du föreslår låter som något jag själv är ute efter att utveckla just nu i mitt kommande projekt! Så det tar jag med mig. Specifikt, just på denna låten, är det så att du tänker dig vissa fraser mer åt det hållet?
Och vad gäller min accent, så är jag eg väl medveten om det där du skriver, måste bara bli duktigare att påminna mig om att skärpa mig i min svengelska, så gott det går iaf :angry: B)
Marruschkka:
Väldigt behagligt, jag gillar verkligen Eva Cassidy och din tolkning, mycket fint :P
Kanske du skulle bli mer lågmäld och intim ibland, för nyansernas skull, gå inpå micken och gosa med den, och väsa lite som EMU är inne på :lol: B)
Lite synkoper på sången kanske skulle ytterligare förgylla jazz-touchen.. dra ut på vissa toner..slutton i en takt..och sen gå direkt på nästa passage.....hoppas du fattar hur jag menar här..testa!
Du sjunger så gudomligt redan, men sammanfattningvis önskar jag lite mer nyanser i volym och innerlighet, du kommer få till det-jag vet ju vad du går för.
Följer dig här, spännande :wub:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida