Forum > Demolåtar

mahan - WINTERDAY BLUES

(1/2) > >>

mahan:
Och i den mörka vinternatten fick en ny blueslåt se studioljuset. Och trots att alla blueslåtar redan är uppfunna så finns där nåt i
den genren som bara sätter sig på en och måste slippa ut. Så nu blev det en vinterblues med inspiration av Roffes härliga blues o jazz drag! :D

LÅTNAMN: Winterday Blues
  KOMPOSITÖR:  mahan
  INSTRUMENT:  mahan
  TEXT:  mahan
  MIX O MASTRERING:  mahan
  ANDRA MEDVERKANDE:  husflugan
  MEDIATYP:  MP3
  Låtlängd:  6:09

Om nån känner för att lägga på lite mer hyfsade solon än mina kråkfotshopp så e de bara att knacka på.

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/KR-music/WINTERDAY%20BLUES.mp3[/mp3]

God fortsättning på vintern!

Roffe H:
Härlig, tung blues. Kul att kunna inspirera. Riktig bra bluesröst och härligt lir. Har inget att klaga på, tvärtom. Blues är speciellt, behövs inte massa olika harmonier, man  får variation genom känsla.  :)
Roffe H

MaxB:
Kul med blues men oj så vanligt. Gemensamt jam kan vara kul men du är för långt bort från mina trakter nu...

mahan:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.02.2015, 12:30:46 ---Härlig, tung blues. Kul att kunna inspirera. Riktig bra bluesröst och härligt lir. Har inget att klaga på, tvärtom. Blues är speciellt, behövs inte massa olika harmonier, man  får variation genom känsla.  :)
Roffe H

--- Slut citat ---
Takk o båkk för lyssning o tyckning Roffe, blues e ju känslor som du säger o kul att nåt överfördes. :)

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.02.2015, 17:32:46 ---Kul med blues men oj så vanligt. Gemensamt jam kan vara kul men du är för långt bort från mina trakter nu...

--- Slut citat ---
Tack för lyssningen Max, synd att du inte kände för detta.
Funderar över hur en ovanlig blues ska låta.... ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion