Kontrollrummet

RÖSTNINGSTRÅD Forumfestival 39 - Cruithne & Flower Power

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
VALSTUGAN FÖR FESTIVAL #39 HAR ÖPPNAT

Festivalen presenterar här de sex inkomna bidragen. Det har varit mycket spännande att få höra alla tolkningar!  :) 

Förutsättningarna finns i första posten i denna tråd: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=39844.0

- Enligt förslag så presenteras låtarna med endast titel och utan namn på bidragsgivaren.
- Röstning avslutas fredag 20/2 kl. 23.59 svensk tid.
- Poängen är 10,8,6,4,2 och som alltid, ingen röst på eget bidrag.


Ni med lurar och paddor, låtarna ligger på en Soundcloud playlist.
Ligger upplagda på http://soundcloud.com/kontrollrummet/sets/festival-39-cruithne-flower-power
« Senast ändrad: 08.02.2015, 01:11:07 by HasseFX »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Noteras hur exemplarisk festivalen hanteras.
Ska bli riktigt intressant att lyssnera, mera.
« Senast ändrad: 08.02.2015, 14:49:28 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
 :wub: :wub: :wub:
Med tanke på videon i festivaltråden där de efterfrågade en egen låt till månen Cruithne, och man nu glatt kan konstatera att hon fick, inte bara en, utan sex egna låtar, så känns det väldigt roligt med denna festival!!!
Har hunnit lyssna igenom ett par gånger, och det är jättefina bidrag!
We love Cruithne.
Plinkar på en låt...


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Yes! Här ska lyssnas! Och som inte så goda nyheter för er men väldigt goda för mig så började det klia utav tusan i mitt vänstra ringfinger för någon vecka sedan så jag kanske är på väg att få tebax känsel i handen after all.

Jag är med nästa festival (om jag får välja ämne :D ) på gitarr!

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kyrkslätt juryn har suttit i timtal och lyssnat örorna av sig och ska nu försöka dra ihop det hela till nån sorts
resultatlista. Men innan jag ger ut mina röster så kan det väl vara på plats att kommentera alstren. Kul att det
kom så många olika tolkningar och från flere olika genren men samtidigt blir det ju svårare att besluta vem som
ska ha röster, och denna gång verkar det som att ingen deltagare kommer att bli utan poäng och det e ju åxå
kul. Nog med svamlet, här e några tankar om låtarna:



1. Cruithne will be watching over
Denna låt är snyggt uppbyggd, lite av en vaggsång som har en lugnande skön inverkan på lyssnaren. Arret är
åxå toppen, snygga uppdelningar som får låten att hållas intressant hela vägen. Och den sköna sången med fina
stämmor får det hela att låta väldigt internationellt.
Ackegurorna ger en snygg finnish åt det hela. Tremolo gurorna gillas åxå. Och visst kan jag tänka mig detta på
Woodstock festivalen.
Mixen då, ju bättre låt dess kritiskare blir man ju ;):
- kanske lite i vassaste laget
- lite limiter eller kompressor att jämna ut topparna kanske
- trummorna kunde få lite större utrymme, typ hall reverb
Mycket snyggt jobbat ända in de minsta detaljerna, hittar nåt nytt vid varje lyssning.


3.  RendeVouz
Här har man utgått från att detta skall låta Woodstock och här har man även lyckats.
Mixen är nog i vassaste laget, hihatten river i trummhinnorna. Ljudbilden är mycket tungt belastad men trots det
kommer sången snyggt igenom. Och vilken härlig solist, tror att jag hört den damen förr och hon låter bättre och
säkrare än nånsinn, en svår melodi som klaras av som schmäck. Och den lilla härliga vibraton får mig att smälta.
Många instrument och mycket glatt skrammel, det hör ju till dessa "live" uppträdanden och det verkar ju som om
publiken åxå gillade låten om man lyssnar på applåderna!

Bara tävlingen är över så hoppas jag att ni kör en ny mix där ni glömmer Woodstock och uppdaterar soundet och
liret till 2015 för det kommer att bli succé, tro mig. Bra jobbat här åxå!


5.  Cruithne And The SpaceSisters
Ja här har vi hamnat mitt i flower power med hashpipan som lirar och huvet fullt med färgglada bilder. Men när
introt är över så kommer dom in, Sveriges motsvarighet till Harmony Sisters...  The Space Sisters! Absolut härlig
sång med ännu härligare stämmor, wow!
Lyssnar vidare och får förnimmelser av Disney filmer. En mycket mångsidig låt där det händer o sker. Kanske
inte riktigt Woodstock utom i introt men vad gör det, låten e ju fin.
Många språk inblandade och det låter fint när du sjunger på .......ska (vet ju inte vad det är för språk)
Snyggt arrat med många "levande" instrument, hörs ju att du satt ner en hel del jobb på detta.


6.  World View Master Machine
En låt från synth avdelningen, har lite svårt att placera in den i festivalsammahanget. Låten e ju mångsidigt
upplagd men låtlängden drar tyvärr lite ner på lyssningsintresset. Snygg robotsång och efter några lyssningar så
"sjunger" den ju alldeles tydligt om Cruithne. Och kanske hade denna låt åxå gjort sig på Woodstock estraden,
vem vet. För högre poäng kunde här ha satts lite mer jobb ner på arret, lite mer som händer o sker. Låten har
ju potential till nåt större och mäktigare, men hur som helst, poäng kommer den att få!


Ett stort tack till arrangörerna som klarade denna festival med glans. Hoppas att intresset
för deltagandet i dessa roliga och utmanande tävlingar ökar och fler deltagare "vågar" sig in på estraden.
:wub:


h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Suveränt Mahan med lite feedback - hoppas på mer sånt. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bakom mina poäng ligger denna gång ett system där jag bedömt följande: woodstockfeeling, arr, melodier, kompostion och framförande där varje del kunde få max 5 poäng. När jag lyssnat klart och tyckt till blev det som följer. (Har alltså inte ställt låtarna mot varandra utan mot mina kriterier denna gång. De bakomliggande poängen håller jag för mig själv.)

Låt 1. 10p Cruithne will be watching over me
Mycket bra melodier. Ballad i fin 60-talsanda.

Låt 3. 8p  Rendevouz
Härligt progig sång. Joan Baez möter Melanie. Helt skamlös stöld av Jesus Christ Superstartemat också.

Låt 2. 6p  Kruynja where have you gone
Inledningsvis mycket överraskningar. Sedan mer nittiotal än sextio i mina öron.

Låt 5. 4p  Cruithne and the space sisters
Hahaha. Tyckte först låten startade med en brakare.
Undra om ens Woodstock var så här flummigt. Kanske i tälten efter konsertdagarnas slut. :)

Låt 6. 2p World view master machine
En del väldigt märkliga otajtheter. Låter klippt, som att det saknas millisekunder i slutet på takterna ibland. Men lite kul grepp här och där.

Låt 4. 0p Cruithne my friend
Lite för standardaktigt för att stick ut. Bra framförande, men kompositionen höll inte ihop det riktigt.


Bra jobbat alla deltagare. Jag hittade ingen inspiration alls denna gång, men det berodde inte på temat, utan på hög aktivitet på andra håll för tillfället. Hoppas på nästa....


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil


Låt 6. 2p World view master machine
En del väldigt märkliga otajtheter. Låter klippt, som att det saknas millisekunder i slutet på takterna ibland. Men lite kul grepp här och där.


Märkligt upptäckte aldrig det själv, sen har jag inte klippt takterna, trummorna är princip orörda.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hemligt :lol:
« Senast ändrad: 09.02.2015, 21:55:33 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Dock måste jag få påpeka att ända sedan den här låten kom till 1977 så har ingen gjort någon koppling till Jesus Christ Superstar allra minst från mitt håll - så jag blev ju tvungen att kolla med SoundHound-appen och nä inte heller den ansåg att temat var lånat, skönt. Och tack för 8 Points  :D
Det betyder inte att jag inte har rätt.  :D
Lyssna vid 2.19 i din låt och jämför med starten i denna
Det är ju typ samma toner, men kan ändå gå som unikt tycker jag. Det är härligt med musik.

Vassego för poängen!

Men va tråkiga ni är som "outar" era låtar. Skulle det inte vara hemligt?


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Dock måste jag få påpeka att ända sedan den här låten kom till 1977 så har ingen gjort någon koppling till Jesus Christ Superstar allra minst från mitt håll - så jag blev ju tvungen att kolla med SoundHound-appen och nä inte heller den ansåg att temat var lånat, skönt. Och tack för 8 Points  :D
Det betyder inte att jag inte har rätt.  :D
Lyssna vid 2.19 i din låt och jämför med starten i denna
Det är ju typ samma toner, men kan ändå gå som unikt tycker jag. Det är härligt med musik.

Vassego för poängen!

Men va tråkiga ni är som "outar" era låtar. Skulle det inte vara hemligt?

Jag trodde det var bestämt att det inte skulle vara hemligt, för dom flesta ville inte det.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Själv har jag ingen aning om vem som gjort vad. Vill inte veta. Blir mer fokus på låten än om man har referenser till låtskrivarens tidigare alster. Ja, utom Plinkas bidrag förstås. Går ju inte att maskera liksom.
Plinka, KR's meste och bäste låtskrivare inom modern Progressive  :wub:
Tycker det är en fantastiskt låt lista. Den funkar som ett album. Lite annan låtordning så skulle det bli perfekt.
6 - World View Master Machine passar t.ex extra bra före 1 - Cruithne will be watching over  ^_^
I'll be back med points
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Dock måste jag få påpeka att ända sedan den här låten kom till 1977 så har ingen gjort någon koppling till Jesus Christ Superstar allra minst från mitt håll - så jag blev ju tvungen att kolla med SoundHound-appen och nä inte heller den ansåg att temat var lånat, skönt. Och tack för 8 Points  :D
Det betyder inte att jag inte har rätt.  :D
Lyssna vid 2.19 i din låt och jämför med starten i denna
Det är ju typ samma toner, men kan ändå gå som unikt tycker jag. Det är härligt med musik.

Vassego för poängen!

Men va tråkiga ni är som "outar" era låtar. Skulle det inte vara hemligt?

Jag trodde det var bestämt att det inte skulle vara hemligt, för dom flesta ville inte det.

Om ni noterat vad jag skrivit i första posten - jag har lagt ut bidragen utan att säga vem som är vem, vilket jag tycker adderar till "tävlingsmomentet", utan att påverkas att det är Wernborgs, Nick Borgens eller Daniel Lanois bidrag ni lyssnar till - MEN - med ett så pass litet antal deltagare, inklusive lätt igenkänningsbara KR-profiler så blir hemlighetsmakeriet lite krystat. ;)

Ergo: Outa eller inte är upp till deltagarna själva! Jag säger inget förrän vid redovisningen av omröstningens resultat!
« Senast ändrad: 09.02.2015, 22:05:06 by HasseFX »


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Själv har jag ingen aning om vem som gjort vad. Vill inte veta. Blir mer fokus på låten än om man har referenser till låtskrivarens tidigare alster. Ja, utom Plinkas bidrag förstås. Går ju inte att maskera liksom.
Plinka, KR's meste och bäste låtskrivare inom modern Progressive  :wub:
Tycker det är en fantastiskt låt lista. Den funkar som ett album. Lite annan låtordning så skulle det bli perfekt.
6 - World View Master Machine passar t.ex extra bra före 1 - Cruithne will be watching over  ^_^
I'll be back med points

Attans, jag som bestämt mig för att hålla det hemligt vilket bidrag som var mitt  :lol:
(För övrigt tackar jag för komplimangen!)

Håller med om albumkänslan -en jättefin låtlista!

-------------------
-Och till Mahan, som återigen bjudit på generösa kommentarer till oss andra, när det nu ändå inte är hemligt -tack för det, och måste bara sticka in med att det givetvis är en form av keltiskt språk jag försöker mig på -gaelisk iriska(som jag hittade lektioner i på tuben). Det var snarare regel-idén med keltiska som både taggade mig och fick mig att plocka fram harpan, än woodstock-regeln ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...en vecka kvar att rösta! Skrik till om någon anser sig behöva längre tid pga att KR var nere ett par dagar.



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

Tjou hej faderallan!

Dags för rösting (innan jag glömmer) :D


10  poäng till låt nummer  3.  RendeVouz

  8  poäng till låt nummer  1.  Cruithne will be watching over

  6  poäng till låt nummer  5.  Cruithne And The SpaceSisters

  4  poäng till låt nummer  6.  World View Master Machine

   2  poäng går till arrangörerna, snyggt jobbat!

Här kan du kolla varför det blev som det blev och varför rösterna mina gick som dom gick:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=40181.msg281172#msg281172

I väntan på följande festival,

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ok, färdigsorterat.
Har svårt att kommentera låtar på ett bra sätt (= mahan). Att sätt ord på varför jag gillar en låt är lite som att försöka beskriva en färg. Det är oftast en gut feeling och mix/sound spelar faktiskt mindre roll.
Men dumpar lite kommentarer iallafall

10 p - 3. RendeVouz -  Fastnade i huvudet direkt + Dat voice  :wub:
8 p - 1. Cruithne will be watching over - Tycker detta är den bäst komponerade låten denna gång
6 p - 4. Cruithine My Friend - Refrängen och en en lätt obestämbar Syd Barret dejavu
4 p - 5. Cruithne And The SpaceSisters - De första 2 min är lite för "far out" för mig men resten av stycket är urläckert
2 p - 6. World View Master Machine - udda, fult, kitchigt, asläckert

Kruynja Where Have You Gone - tajt och snyggt gjort/proddad men för anonym i det här sällskapet

Ska bli intressant att se vem som gjort vad  ^_^
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ouch! Vissa av bidragen är ju helt fantastiska. Jag tror det är tre låtar som är helt olika som jag verkligen gillar av totalt olika anledningar  :o

Det är ju förvisso ett kärt bekymmer att ha problem att välja den bästa...:)

Återkommer med poäng i detta inlägg så jag inte sölar ner med svammel som jag brukar göra :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
3. RendeVouz - 10p
   Perfekt på alla sätt och sångrösten är pricken på i'et. Som Kala Scarpinski men med en skön vibrato.

1. Cruihne will be watching over you - 8p
   Skön låt som är lätt att lyssna på. Behaglig

5. Cruihne and the space sisters - 6p
   Meditativ låt som det är skönt att stänga av tankarna med. "Prat" -partiet väcker dock  upp mig.

4. Cruihne My Friend - 4
   Bra låt och fint arr. "Ljudeffekterna gillas"

6. World Wiev Master Machine - 2
   Om hela låten varit som fram till 2:46 men med mindre utstickande virveltrumma hade denna klivit upp rejält i min lista

//Space
   
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
10.p Låt 1 Cruthnie will be watching over me
Det här utspelar sig på en mindre scen allra sist dag ett. De fyra musikerna står på en låg scen med hela den glittrande sthjärnhimlen bakom ryggen. Framför scenen finns några tusen andäktigt lyssnande med benen i kors och ögonen slutna vaggandes i takt med den sköna musiken.

8.p Låt 2 Kruyna where have you gone
Stor scen fullt pådrag den sköna orgeln fyller upp luften och sångaren går fram och tillbaka på scenkanten och sjunger ut sin längtan till asteroiden. Gurorna är inlånade från några decennier senare men det svänger.

6.p Låt 5 Cruithne and the spacesisters
Nu snackar vi space på allvar. Systrarna och deras medmusiker har precis landat mitt i Woodstock och går runt och lägger handen på närvarande hippies huvuden som ler tillbaka med fuktiga ögon.

4.p Låt 6 Word wiev master machin
En lite märklig låt som kanske inte riktigt passar in på Woodstoch men en del sköna och helt tokiga svängar gör att den tilltalar mig ändå.

2.p Låt 4 Cruthnie my friend
Svängig rock som kanske borde ha fått fler points ... men men....

Det var inte lätt det här :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...två dagar och en kväll kvar att rösta! Midnatt fredag-lördag stänger påbörjas rösträkningen!



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har nu lyssnat igenom låtarna några gånger efter att ha varit bortrest ett tag och inte kunnat lyssna ordentligt.
Temat tycker jag var lite klurigare än man först kunde tro. Det lämnar rätt vida ramar att jobba inom, men är
samtidigt lite svårt att sätta fingret på. Intressanta och hörvärda låtar rätt igenom i mitt tycke.
De flesta har väl lyckats få in "Cruithne" på något sätt i låtarna, så avgörande för mig har blivit låtens kvalitet,
Woodstock-känslan, samt hur mycket Flower Power man lyckats få in.
Så bedömningen och poängfördelningen var inte helt enkel och given. Men så här blev det:

10 p - låt nr 3 Rendezvouz  Här tycker jag man bäst fångat tidseran och live-känslan från Woodstock. Lite flummigt
                                        och Flower Power aktigt som sig bör. Väldigt charmig och fin sång.
                                        Låten i sig är skön och sätter sig snabbt. Enda lilla plumpen är det lite otajta basspelet i inledningen.
 8 p - låt nr 5 Cruithne and the Space Sisters  Suggestiv låt med Indieninspirerat arr, som ju förekom flitigt vid den tiden.
                                        Inledningen är något för monoton och utdragen i mitt tycke, men därefter kommer ett avsnitt som
                                        bryter snyggt och med underbar stämsång. Fantasifullt arr. Jätteskön avslutning med talet på ett
                                        främmande språk, där jag får vibbar av Yael Naim.
 6 p - låt nr 2 Kruynja where have you gone  Snygg ljudbild, fint ös, bra sång och härliga gitarrer, men kanske inte så tidsenligt.
                                        Gillar låten!
 4 p - låt nr 4 Cruithne my friend  Åter - snygg ljudbild, sköna gitarrer och bra stämsång, men inte så mycket Flower Power och
                                        Woodstock i min värld. En extrapoäng för "I couldn't avoid - I fell in love with an asteroid"!  :)
 2 p - låt nr 6 World View Master Machine  Snygga, fantasifulla syntarr, men inget jag förknippar direkt med Woodstock och
                                        Flower Power. Lite jobbig effekt på rösten bitvis.

Kul att vara med i en festival igen och tack till festivalarrangören för bra tema, engagemang och stimulerande bakgrundsinfo!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag är en minimalist denna gång, få ord...

10 p to 3
 8 p to 5
 6 p to 4
 4 p to 2
 2 p to 1
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilka har inte hunnit rösta ännu?

Har du röstat?

Waldorf, har du hunnit lyssna och rösta?
HM V har du lyssnat och röstat?
« Senast ändrad: 20.02.2015, 18:26:57 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Låt 1. 10p Cruithne will be watching over me
Låt 3. 8p  Rendevouz
Låt 2. 6p  Kruynja where have you gone
Låt 5. 4p  Cruithne and the space sisters
Låt 6. 2p World view master machine

Lite kortfattat, men har lite tajt med tiden =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Oj vore jättetacksam om man fick helgen på sig! Den här veckan gav mig inte så mkt utrymme som man önskade!
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är ju 3,5 timmar kvar nog hinner du lyssna allt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Jag ska också självklart rösta, har bara inte hunnit.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tre timmar kvar - det är lugnt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad kate

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
10 p till låt nr 3
 8  p till låt nr 1
6  p  till låt nr 5
4  p  till låt nr 4
2 p   till låt nr 2


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Oki, här kommer min röst. Pga tidsbrist blir det kortfattat ;)

10 p till Rendezvous -känns mest tidsenlig, läcker sång och -soundet!
8 p till Cruithne will be watching over -Behagligaste och skönaste stycket!
6 p till Krunya where have you gone -snygg prod gött ös!
4 p till World view master machine -kul att det kom med ett synthigt bidrag, och fantasifullt!
2 p till Cruithne my friend -Mycket snyggt gjort!
Plinkar på en låt...


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
OK, 90 minuter kvar, 10 på röstlängden hittills!
Keep'em coming!





Utloggad HM V

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
10 p: 3. RendeVouz: Jag är ordlös!
8 p:   6. World View Master Machine: Inte exakt min stil men lät väldigt intressant
6 p:   1. Cruithne Will Be Watching Over: Gillar mycket
4 p:   5. Cruithne And The SpaceSisters: World music möter psykedelisk, funkar alltid
2 p:   2. Cruynja Where Have You Gone: Rock on!

Nr. 4. Cruithne My Friend var absolut ingen dålig heller!

Keep on going! Alla var jätte goda!


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
10 P Cruithne will be watching over
8 P   Kruynja Where Have You Gone
6P    RendeVouz
4P    Cruithne And The SpaceSisters
2P    Cruithne My Friend

Blev nästan identiskt med spellista i ordning weird.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Äre över nu?    :huh:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google