Kontrollrummet

Hur avregistrerar jag mig?

gäst · 26 · 6712

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lazarus

  • Gäst
Hejsan

Någon som vet hur jag får mitt konto borttaget? Jag har följt anvisningarna på FAQ:n 2 gånger men Admin verkar inte vara aktiv längre?

Mvh
Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hejsan

Någon som vet hur jag får mitt konto borttaget? Jag har följt anvisningarna på FAQ:n 2 gånger men Admin verkar inte vara aktiv längre?

Synd att tappa dig här men livet går väl vidare.
Skicka pm till tsmalmbe borde väl trigga lite info.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst
Hejsan

Någon som vet hur jag får mitt konto borttaget? Jag har följt anvisningarna på FAQ:n 2 gånger men Admin verkar inte vara aktiv längre?

Skicka pm till tsmalmbe borde väl trigga lite info.

.....Vilket är just vad FAQ:n säger. Detta har jag gjort 2 ggr.

Man (jag) lägger för mycket tid på sådana här sidor och annat (har även fimpat mitt FB-konto).

Bättre att försöka lägga lite tid på ett eller ett par riktigt lärorika forum och sedan lägga mer tid på att musicera.

/Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hejsan

Någon som vet hur jag får mitt konto borttaget? Jag har följt anvisningarna på FAQ:n 2 gånger men Admin verkar inte vara aktiv längre?

Skicka pm till tsmalmbe borde väl trigga lite info.

.....Vilket är just vad FAQ:n säger. Detta har jag gjort 2 ggr.
Man (jag) lägger för mycket tid på sådana här sidor och annat (har även fimpat mitt FB-konto).
Bättre att försöka lägga lite tid på ett eller ett par riktigt lärorika forum och sedan lägga mer tid på att musicera.

Kan tänka mig att det kan gynna musicerandet positivt.
Jag saknar dock redan möjligheten att fråga dig om hjälp med trummor. Men, även jag måste lämna det gamla bakom mig. Tack för din tid och fantastiska assistans!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej...

Vad trist att du lämnar KR, men du gör vad som känns bäst för dig. Men av ren nyfikenhet så,fastnade jag på en av dina meningar: lärorika forum? Vilka tänker du på? Man har kanske missat något :-)

Ha det bäst

Med vänlig hälsning,
Göran


[/quote]

.....Vilket är just vad FAQ:n säger. Detta har jag gjort 2 ggr.
Man (jag) lägger för mycket tid på sådana här sidor och annat (har även fimpat mitt FB-konto).
Bättre att försöka lägga lite tid på ett eller ett par riktigt lärorika forum och sedan lägga mer tid på att musicera.
[/quote]



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
Hej hej...
Vad trist att du lämnar KR, men du gör vad som känns bäst för dig. Men av ren nyfikenhet så,fastnade jag på en av dina meningar: lärorika forum? Vilka tänker du på? Man har kanske missat något :-)
Ha det bäst
Med vänlig hälsning,
Göran

.....Vilket är just vad FAQ:n säger. Detta har jag gjort 2 ggr.
Man (jag) lägger för mycket tid på sådana här sidor och annat (har även fimpat mitt FB-konto).
Bättre att försöka lägga lite tid på ett eller ett par riktigt lärorika forum och sedan lägga mer tid på att musicera.

Finns troligen mer aktiva forum om man ser till dagens kontrollrummet och säkert finns det forum där ute som kan ge mer, för en musiker med de speciella kompetenser Lazarus besitter.
« Senast ändrad: 02.02.2015, 20:57:26 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kontrollrummet fungerar inte som forum längre. Det är ett stängt (fast öppet) community i mina ögon idag.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kontrollrummet fungerar inte som forum längre. Det är ett stängt (fast öppet) community i mina ögon idag.

en stängd community - hmmm, det är trist, kan man tycka...
Fast vi har väl alla bättre för oss, bakar barkbröd och skapar massor med musik som vi lägger i garderoben där hemma, å så där...
« Senast ändrad: 02.02.2015, 21:00:46 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Lazarus

  • Gäst

Jag saknar dock redan möjligheten att fråga dig om hjälp med trummor. Men, även jag måste lämna det gamla bakom mig. Tack för din tid och fantastiska assistans!

Tack för dina ord. Dom värmer. Dock skrev jag inte att jag tänkte sluta med musik :) Du har min mailadress om du har något intressant projekt som verkar utvecklande. Jag tänker dock inte medverka på forumet.

Lärorika forum? Gearslutz och KVR tycker jag är forum som man lär sig mycket av. Förmodligen för att dessa är såpass stora (vad gäller antalet medlemmar).
Även om Studioforum numera är en skugga av sitt forna jag så är det ju betydligt mer vitalt än Kontrollrummet.

Jag vet inte, men jag har en känsla av att Kontrollrummet verkar bestå av en samling äldre gitarrister som diggar Genesis, mellotroner osv. Problemet med detta är att jag själv är en gitarrist, modell äldre, som diggar Genesis och mellotroner. Hur kul är det? Jag vill lära av dom yngre!!

Mvh
Lazarus
« Senast ändrad: 02.02.2015, 22:41:48 by Lazarus »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Halleluja!
Du tänker i nya banor, shit, när ska jag komma dit?  :P
Får se. Tacksam att jag kan kolla med dig om något är tillräckligt intressant!
Då ska jag inte ge upp det spåret. Jag kommer fråga och du svarar, good enough!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Jag vet inte, men jag har en känsla av att Kontrollrummet verkar bestå av en samling äldre gitarrister som diggar Genesis, mellotroner osv. Problemet med detta är att jag själv är en gitarrist, modell äldre, som diggar Genesis och mellotroner. Hur kul är det? Jag vill lära av dom yngre!!

...som en kommentar - jag är aktiv på olika forum av olika slag och KR är då ett rätt trevligt och annorlunda vattenhål där man för omväxlings skull kan träffa andra äldre gitarrister som gillar Genesis och mellotroner  :rolleyes:

...men som relativ nykomling (faktiskt) kan jag också bekräfta Wernborgs å/insikt att det är ett rätt slutet sällskap, stundom ganska drygt mot nya/avvikande inslag  :unsure:


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag vet inte, men jag har en känsla av att Kontrollrummet verkar bestå av en samling äldre gitarrister som diggar Genesis, mellotroner osv. Problemet med detta är att jag själv är en gitarrist, modell äldre, som diggar Genesis och mellotroner. Hur kul är det? Jag vill lära av dom yngre!!

...som en kommentar - jag är aktiv på olika forum av olika slag och KR är då ett rätt trevligt och annorlunda vattenhål där man för omväxlings skull kan träffa andra äldre gitarrister som gillar Genesis och mellotroner  :rolleyes:

...men som relativ nykomling (faktiskt) kan jag också bekräfta Wernborgs å/insikt att det är ett rätt slutet sällskap, stundom ganska drygt mot nya/avvikande inslag  :unsure:

Visst är det kul med äldre herrar som gillar Genesis och mellotron.. men visst, vi kunde väl nog rycka upp oss. Tänka i nya banor... det blir så lätt att man, eller åtminståne jag, tänker att "såhär kan man vål inte göra" åsså gör man nåt som låter lite som allt man gjort tidigare... åsså  låter allt lika åsså tappar man röda tråden. Åtminståne är det vad som hänt för mig. Jag har lidit av oerhörd idetorka och inspirationsbrist  :(

Tänk om vi kunde... nämen klart vi kan! Jag utmanar nu Er bästa äldre herrar (mig själv inräknat) och även yngre och våra damer likaså att göra nåt annorlunda eller till och med galet i musikväg.

Creativity is allowing oneself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.
-Scott Adams

// Space

MaxB - minns jag helt fel eller har du/spelar du banjo?
« Senast ändrad: 03.02.2015, 10:10:18 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag kan inte annat än att hålla med.  KR har blivit ganska enkelriktat och slätstruket, varför jag själv inte är speciellt aktiv.  Dock har jag inget emot att vara med ändå och gå in och kolla ibland.  Vem vet, plötsligt händer det!  :)   
Nej det beror väl på att det behövs mer folk i KR så att saker och ting breddas helt enkelt.    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag vet inte, men jag har en känsla av att Kontrollrummet verkar bestå av en samling äldre gitarrister som diggar Genesis, mellotroner osv. Problemet med detta är att jag själv är en gitarrist, modell äldre, som diggar Genesis och mellotroner. Hur kul är det? Jag vill lära av dom yngre!!

...som en kommentar - jag är aktiv på olika forum av olika slag och KR är då ett rätt trevligt och annorlunda vattenhål där man för omväxlings skull kan träffa andra äldre gitarrister som gillar Genesis och mellotroner  :rolleyes:

...men som relativ nykomling (faktiskt) kan jag också bekräfta Wernborgs å/insikt att det är ett rätt slutet sällskap, stundom ganska drygt mot nya/avvikande inslag  :unsure:
:unsure: exempel på det?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag vet inte, men jag har en känsla av att Kontrollrummet verkar bestå av en samling äldre gitarrister som diggar Genesis, mellotroner osv. Problemet med detta är att jag själv är en gitarrist, modell äldre, som diggar Genesis och mellotroner. Hur kul är det? Jag vill lära av dom yngre!!

...som en kommentar - jag är aktiv på olika forum av olika slag och KR är då ett rätt trevligt och annorlunda vattenhål där man för omväxlings skull kan träffa andra äldre gitarrister som gillar Genesis och mellotroner  :rolleyes:

...men som relativ nykomling (faktiskt) kan jag också bekräfta Wernborgs å/insikt att det är ett rätt slutet sällskap, stundom ganska drygt mot nya/avvikande inslag  :unsure:
:unsure: exempel på det?

Ett beklagligt exempel

 http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=37077.msg280937#msg280937
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
MaxB - minns jag helt fel eller har du/spelar du banjo?

Du minns rätt, jag provade lite mer intensivt att spela banjo en sommar nyligen och presenterade en del försök på det. Banjon finns fortfarande hemma i studion tillsammans med gitarrerna, så den är i gott sällskap. Nuförtiden har jag flera andra parallella projekt på gång. Ett av de intressantaste för mig, är att spela gitarr och sjunga, som att det är en livesituation, att jag spelar ensam på en scen.
Jag provar ju också att spela ute, lite då och då (där det inte krävs för mycket) där det räcker att man spela ett par låtar i taget.
Det nya i detta scenario är att jag på torsdag denna vecka tänker använda loop-pedalen så att jag kan spela in kompgitarren initialt i början av varje låt och att jag sen kan koncentrera mig på sången och sen kan spela nån form av solo (gitarr/munspel) där det passar och kan sjunga kör med mig själv. Det är en av mina utmaningar i dagsläget. Samtidigt finns ett annat spår, ett samarbete med tjej eller kvinna, för att få alternativ sångröst och alternativt samarbete. Dessutom vill min dotter komma igång med inspelningar men det har fått stryka på foten så länge jag inte hinner supporta henne med det.
Dessa utmaningar gör att jag inte behöver göra annat för att förnya mig eller få inspiration, den flödar för fullt.
« Senast ändrad: 03.02.2015, 17:33:07 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil

...men som relativ nykomling (faktiskt) kan jag också bekräfta Wernborgs å/insikt att det är ett rätt slutet sällskap, stundom ganska drygt mot nya/avvikande inslag  :unsure:
:unsure: exempel på det?

Jag tycker det sker lite nu och då - som jag drar mig till minnes senast, utan att försöka varken hänga in eller ut någon så har vår unge framgångsrike rockproducent fått utstå en del kommentarer med kritik typ "för professionellt i vårt glada amatörforum" eller sarkasmer om hur ett band ser ut snarare än låter. Vår tillika framgångsrike dansbandsproducent har också fått utstå en del sarkasmer om det han levererar. Det här är iofs undantag i en allmänt gemytlig stämning, men tillräckligt för att sätta ev. prospekt "på plats".

Andra kan bli tokhyllade för deras framgångar, (som jag ser det ,med all rätta) t ex någon som fått spela med en äldre gitarrist som gillar Genesis så mycket att han var med i bandet ;)  <<--- dryg sarkasm - shit!  :unsure: En anknytande fråga är då om de blivit "för stora" för KR? Finns här rentav lite bymentalitet?  :huh:







Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa

...men som relativ nykomling (faktiskt) kan jag också bekräfta Wernborgs å/insikt att det är ett rätt slutet sällskap, stundom ganska drygt mot nya/avvikande inslag  :unsure:
:unsure: exempel på det?

Jag tycker det sker lite nu och då - som jag drar mig till minnes senast, utan att försöka varken hänga in eller ut någon så har vår unge framgångsrike rockproducent fått utstå en del kommentarer med kritik typ "för professionellt i vårt glada amatörforum" eller sarkasmer om hur ett band ser ut snarare än låter. Vår tillika framgångsrike dansbandsproducent har också fått utstå en del sarkasmer om det han levererar. Det här är iofs undantag i en allmänt gemytlig stämning, men tillräckligt för att sätta ev. prospekt "på plats".

Andra kan bli tokhyllade för deras framgångar, (som jag ser det ,med all rätta) t ex någon som fått spela med en äldre gitarrist som gillar Genesis så mycket att han var med i bandet ;)  <<--- dryg sarkasm - shit!  :unsure: En anknytande fråga är då om de blivit "för stora" för KR? Finns här rentav lite bymentalitet?  :huh:


Jag bodde i en liten by då jag var barn/ung och det var helt OK. Alla viste vem det var bäst att vända sig till då nåt behövde svetsas, eller om nån behövde hjälp med snickerier, eller gräva diken... eller om man ville höra senste nytt (skvaller  :P).
Lite samma är det väl här på KR, en del är skitbra bå gitarr, andra på keyboards, en del sjunger eller mixar eller mastrar... Och dom flesta delar gärna med sig av sin kunskap. Klart det blir lite osämja ibland. Inte gillade grannen att man pallade äppel från hans träd men sällan blev det nåt större gräl av sånt.
Nä, jag gillar KR för att det just som du sa, gemytligt. Åtminståne känner jag det så  ^_^
...och angående vem som var bäst på att svetsa i våran by, det var min pappa B)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
MaxB - minns jag helt fel eller har du/spelar du banjo?

Du minns rätt, jag provade lite mer intensivt att spela banjo en sommar nyligen och presenterade en del försök på det. Banjon finns fortfarande hemma i studion tillsammans med gitarrerna, så den är i gott sällskap. Nuförtiden har jag flera andra parallella projekt på gång. Ett av de intressantaste för mig, är att spela gitarr och sjunga, som att det är en livesituation, att jag spelar ensam på en scen.
Jag provar ju också att spela ute, lite då och då (där det inte krävs för mycket) där det räcker att man spela ett par låtar i taget.
Det nya i detta scenario är att jag på torsdag denna vecka tänker använda loop-pedalen så att jag kan spela in kompgitarren initialt i början av varje låt och att jag sen kan koncentrera mig på sången och sen kan spela nån form av solo (gitarr/munspel) där det passar och kan sjunga kör med mig själv. Det är en av mina utmaningar i dagsläget. Samtidigt finns ett annat spår, ett samarbete med tjej eller kvinna, för att få alternativ sångröst och alternativt samarbete. Dessutom vill min dotter komma igång med inspelningar men det har fått stryka på foten så länge jag inte hinner supporta henne med det.
Dessa utmaningar gör att jag inte behöver göra annat för att förnya mig eller få inspiration, den flödar för fullt.

...jag bara undrade... jag har en låtide på gång där jag har plockat in en midi-banjo... och tänkte att en riktig banjo kunde sitta bra ;)
Life is too short to remove USB safely


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil

Jag bodde i en liten by då jag var barn/ung och det var helt OK. Alla viste vem det var bäst att vända sig till då nåt behövde svetsas, eller om nån behövde hjälp med snickerier, eller gräva diken... eller om man ville höra senste nytt (skvaller  :P).
Lite samma är det väl här på KR, en del är skitbra bå gitarr, andra på keyboards, en del sjunger eller mixar eller mastrar... Och dom flesta delar gärna med sig av sin kunskap. Klart det blir lite osämja ibland. Inte gillade grannen att man pallade äppel från hans träd men sällan blev det nåt större gräl av sånt.
Nä, jag gillar KR för att det just som du sa, gemytligt. Åtminståne känner jag det så  ^_^
...och angående vem som var bäst på att svetsa i våran by, det var min pappa B)

//Space

...ja det där är ju det goda i byliknelsen! :) Trygghet, säkerhet och hjälpsamhet - det mindre goda råkar "nykomlingarna" ut för - inte för att det inte är gästfritt - gäster är välkomna, men att bli "en av oss",  det är trögt - än mer om de kommer nya idéer...



Lazarus

  • Gäst
...jag bara undrade... jag har en låtide på gång där jag har plockat in en midi-banjo... och tänkte att en riktig banjo kunde sitta bra ;)

Kanske att den hör tråden kunde återgå till sin ursprungliga fråga?

Pm till admin verkar ju inte göra någon nytta.

/Lazarus


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej igen...

Du skall ta detta som något positivt Lazarus :-) många som vill förhala ditt utträde...tror mailadressen till admin är bortplockad :-)
.

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om inte PM hjälper kommer du förbli aktiv. Fortsätt försök. Eller bara låt bli att logga in så kan du återkomma en dag.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om inte PM hjälper kommer du förbli aktiv. Fortsätt försök. Eller bara låt bli att logga in så kan du återkomma en dag.


Jaa! Lämna byhålan men om du återkommer hit är det ingen som märker att du varit borta!  :P§
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com

Kanske att den hör tråden kunde återgå till sin ursprungliga fråga?

Pm till admin verkar ju inte göra någon nytta.

/Lazarus

You can check-out any time you like,
But you can never leave!
« Senast ändrad: 04.02.2015, 01:31:23 by Alatar »
www.alatarmusic.com