Forum > Färdiga produktioner
1.a alstret i en "svit" av 6 låtar på temat progressiv rock
Marsall:
låt o mix e ju finfin ..Som sagt trummorna låter ju bra men lite i egen värld lixom MEN du var väl ute mer efter en sångtestningsmix ?.. Sången e ju perfa sång o mixljudmässigt
Vill smaka på fleer.. :)
MOMA:
Tack för positiva kommentarer – och även för påpekanden!
Det stämmer ju det du säger! Har lyssnat in och här måste göras en hemläxa med enveloper. Det är bara slarv att nivåerna på gitarrerna inte sitter klockers. Miden på inro-gitarrerna kan balanseras bättre, men min ambition var att försöka hålla dom mjuka/varma och nära i tonen. Kanske gick till överdrift, ska kolla ett varv till även där.
Snickrar vidare på två parallella spår i samma stil, men bråttas med en 12a (mycket strängar de e där!)
K-rummet är ett bollblank att räkna med!
MOMA:
--- Citat från: Emulator skrivet 16.02.2015, 00:26:40 ---tjohopp!
Låter bra överlag tycker jag. Jag har en rätt elak förkylning just nu så jag har nån slags tremoloeffekt i vänsterörat :D Kan tycke att det saknas lite lo-mid på gitarrerna. Mycket finfin krisp när plektrumet drar över strängarna, men liiite mer av strängljudet kanske vore fint.
Bra synthinsatser också. Kanske kunde man tänka sig något som skaver aningens i arret?
Å andra sidan så flög de sju minutrarna förbi ganska fort, så det är nog bra såhär med.
Inget att anmärka på vad gäller mix och produktion, framförallt inte med mina öron som jävlas med mig!
gött jobb!
--- Slut citat ---
Har nu öppnat ovan stycke - och low-mid på akustiska ser ut att jobba bra. Siktar också på ett annorlunda arr på basen, men återkommer med det
Tack för kommentaren - all hjälp är välkommen (nödvändig)
John Isak:
Najs! :) Gillar det och ser fram emot resten av låtarna. :)
MOMA:
Stort tack, de är faktiskt redan uppe - tiden går och spåren kommer och går :)
Kika och se vad du tycker, de ska hänga ihop stilmässigt.
Ha det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida