Forum > Färdiga produktioner

1.a alstret i en "svit" av 6 låtar på temat progressiv rock

<< < (6/8) > >>

Emulator:
tjohopp!

Låter bra överlag tycker jag. Jag har en rätt elak förkylning just nu så jag har nån slags tremoloeffekt i vänsterörat :D Kan tycke att det saknas lite lo-mid på gitarrerna. Mycket finfin krisp när plektrumet drar över strängarna, men liiite mer av strängljudet kanske vore fint.

Bra synthinsatser också. Kanske kunde man tänka sig något som skaver aningens i arret?

Å andra sidan så flög de sju minutrarna förbi ganska fort, så det är nog bra såhär med.

Inget att anmärka på vad gäller mix och produktion, framförallt inte med mina öron som jävlas med mig!

gött jobb!

MOMA:
Sanningen å säga, så har jag jobbat på gitarrerna, men känner att det är en av de knepiga nötterna att knäcka. När/om jag kranar upp midden på gitarr-suben så börjar de ganska snabbt konkurrera med sången (och i viss mån pianot).
Jag kom fram till att jag fick välja, fullödig och "rund" gitarr i inledning och slut av låten. Lättare ton i kompgurorna på refrängerna. Jag har också gått in med eq på basen och gjort lite av en smiley för att lämna plats åt restern av arret mellan 450 och 2500 hz - typ :)
(intressant att få input och snacka mix ibland!)

McGreen:
Jag gillar......
Som en ganska nördig 70-tals progrockare, så tycker jag att det här har en modern touch som för genren vidare. Lyssnar själv just nu på Kaipa och dom har oxå tagit ett steg i den riktningen

Alatar:
Låter bra det här.
Har tyvärr inget att komma med, när det gäller kritik.
Å andra sidan, så är det väl ett gott tecken  :lol:

Asti:
Oj, denna har jag missat! Fantastiskt snyggt! Sången är helläcker - påminner både
om Pink Floyd och ibland lite om Coldplay. Jättefin mix och prod och likaså arr!
Ett par småsaker (om man ska leta)
- virvelslagen låter lite tunt på några ställen, t.ex 210 och ca 270 tror jag det var...
- de akustiska gitarrerna något starka vid 240 och 340.
- kanske kunde de akustiska gitarrerna i intro och outro ha aningen mer diskant och något mindre av det låga mellanregistret.
Skitbra det här! Ser verkligen fram mot kommande alster i sviten!
/Asti (A Shit To Ignore  :))

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion