Forum > Färdiga produktioner
1.a alstret i en "svit" av 6 låtar på temat progressiv rock
palm:
Hej hej...
Snyggt detta. Jag blev tvungen att googla progressiv rock för att försöka förstå vad jag inte förstod :-) Detta är inte min changer men jag gillar bra hantverk och sånt som låter bra i örat. Här finns båda delarna. Skickligt utfört och spännande vändningar i ackorden.
Känns som du har lyckats bra med ditt mål att få till alla sångspåren (sagt utan att vara någon guru). Men det låter bra i mina öron.
Skall bli kul att följ ditt projekt.
Med vänlig hälsning,
Göran
Bribedant:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.02.2015, 20:04:55 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 02.02.2015, 13:09:10 ---Underbart! Och jag tycker definitivt jag känner igen denna röst.
--- Slut citat ---
Är textraden: "It started a month ago..." något du sjungit tidigare i ditt liv?
--- Slut citat ---
:D tog ett par dagar innan polletten trillade ned för mig där... http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=27158
Welcome har jag hört i några tidigare versioner och den här låter bäst hittills. Ett snyggt stycke musik. Ambitiöst antal spår på den här och de flesta hörs. Men under de rätt hårda akke gurorna på reffen vet jag att det finns en vackert klingande ride. Skulle vilja höra den också. Vokalspåren sitter väldigt bra, möjligen lite väl blöt reverb på nåt ställe men, tummen upp totalt.
spacetrucker:
Jo, snyggt som bara den. Virveln blir jag inte riktigt vän med, den sticker ut lite för mycket, framför allt i de "tystre" partierna ( t ex vid 65-116) , annars är detta finemang. Snyggt hantverk ^_^
Stråkarna, vad har du använt? Är det VST? Jag har varit på jakt efter nåt som låter... ja, som det låter i denna låt.
I väntan på nästa låt av sviten :)
//Space
MaxB:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.02.2015, 10:38:00 ---Jo, snyggt som bara den. Snyggt hantverk ^_^
Stråkarna, vad har du använt? Är det VST? Jag har varit på jakt efter nåt som låter... ja, som det låter i denna låt.
--- Slut citat ---
Det är härligt hur stråkarna (bitvis mellotronstråkar) smyger in och ut på flera ställen. Jag älskar hanteringen!
Bribedant:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.02.2015, 10:38:00 ---Jo, snyggt som bara den. Virveln blir jag inte riktigt vän med, den sticker ut lite för mycket, framför allt i de "tystre" partierna ( t ex vid 65-116) , annars är detta finemang. Snyggt hantverk ^_^
I väntan på nästa låt av sviten :)
//Space
--- Slut citat ---
Jag är rätt säker (97,4%) på att stråkarna är endast Edirol Orchestral vsti. Lite cheesy, halvvägs mello men snäppet mer autentiska. Orchestral är lång ifrån nyare Symfoniorkester vsti pluggar men har ett sound torrt sound (reverb/korus fx inbyggt) som limmar riktigt bra i poplåtar och progg arr. Cellon är grym t.ex. Pluggen är vad jag skulle kalla "abandonware". Finns inte att köpa längre så hittar du den på nätet så, fuck it, tanka hem.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida